اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
شرکت تات نفت روسیه طرح توسعه میدان نفتی شادگان(MDP ) را به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تحویل داد.
طی آیینی رسمی و با حضور مدیر امورفنی، مدیر برنامه ریزی تلفیقی، مدیر تولید، رئیس امور حقوقی و قراردادها و کارشناسان معاونت مهندسی نفت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و معاون شرکت تات نفت، نتایج طرح مطالعاتی توسعه میدان شادگان به شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ارائه شد.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با امضای تفاهم نامه ای در اسفندماه 95 با شرکت تات نفت، تهیه طرح توسعه میدان شادگان(MDP ) را به این شرکت واگذار کرده بود.

44 شرکت دیگر نیز همسو با شرکت تات، مطالعات توسعه میدان شادگان را انجام داده اند که تا کنون تنها دو شرکت نتایج مطالعات خود را ارائه داده اند.

بر اساس مدل قراردادی مناطق نفتخیز جنوب، نتایج حاصله از مطالعات5 شرکت بر روی میدان شادگان و با بررسی کامل طرح های مطالعاتی شرکت های روسی و ایرانی، در نهایت طرح نهایی واحدی آماده و به شرکت هایی که مطالعه آن ها حداقل امتیاز فنی مورد نظر را کسب کرده، ارائه می شود.

قرار است طرح توسعه میدان نفتی شادگان تا پیش از پایان امسال نهایی و امضا شود.

میدان نفتی شادگان از میدان‌های نفتی ایران است که در محدوده شهرستان شادگان در استان خوزستان و در فاصله 60 کیلومتری از جنوب غربی اهواز قرار دارد که دارای5.23 کیلومتر طول و 5.6 کیلومتر عرض و شامل دو مخزن آسماری و بنگستان است. 

این میدان نفتی در سال 1347 با حفاری اولین چاه اکتشافی در سازند آسماری، کشف و بهره‌ برداری از آن در سال 1367 آغاز شد. مخزن بنگستان میدان نفتی شادگان نیز در سال 1375 کشف شد و اکنون با حفر 18 حلقه چاه روزانه حدود 66 هزار بشکه نفت از آن تولید می شود.

گفتنی است روزانه 61 هزار بشکه از مخزن آسماری و 5 هزار بشکه نفت از مخزن بنگستان استخراج می شود.

نخستین تفاهم‌نامه و قرارداد محرمانگی در چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با هدف مطالعه ٢ میدان کرنج (مخازن آسماری، پابده و خامی) و شادگان (مخازن آسماری و بنگستان)، سوم آذرماه پارسال میان بیژنعالی پور، مدیرعامل این شرکت و نمایندگانی از کنسرسیوم پرگاس به امضا رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار