شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
در نشست هم‌اندیشی توسعه روابط تجاری-اقتصادی ایران و هند مطرح شد؛
سفیر هند در نشست هم‌اندیشی توسعه روابط تجاری-اقتصادی ایران و هند در منطقه آزاد اروند، گفت: امیدوارم زمینه‌های مناسبی برای ایجاد رابطه‌های مناسب در حوزه سیاسی و اقتصادی بین دو کشور برقرار شود؛ دو کشور ایران و هند تمایل دارند نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.
سوراب کومار، افزود:از نظر هند، خوزستان یک منطقه مهم است اگر به این استان نگاه کنیم، بیشتر گروه‌های اقتصادی در این منطقه فعال هستند.

وی ادامه داد: در عرصه تولید و صادرات شیمیایی خوزستان نقش مهمی را در فراهم سازی بستر مناسب برای هند دارد. تبادلات اقتصادی فی مابین به ارزش ۲۲۷ میلیون دلار بوده است.

سفیر کشور هند بیان داشت: ایران از نظر آی تی و سایر فناوری‌ها، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و تمایل داریم هندوستان نقش مهمی در این زمینه‌ها داشته باشد. امروز از برخی مراکز صنعتی که دیدار کردم احساس کردم می‌توانیم همکاری‌های خوبی در این زمینه داشته باشیم. چابهار یکی از مناطقی است که با آن همکاری‌های زیادی داریم.

سوراب کومار افزود: می‌توانیم یک کریدور ترانزیتی را در این منطقه ایجاد کنیم و وزیر حمل و نقل بر این ارتباط تاکید کردند و توافقاتی بین ایران و هند در زمینه سرمایه‌گذاری و مالیات انجام شده است. بر ایجاد تسهیلات لازم مانند ویزا تاکید شده است. یکی از موارد مهم همکاری بانکی است که در هندوستان در حال تلاش برای این مهم هستیم.

وی بیان داشت: این دومین بازدیدم از خوزستان است اعتقاد دارم یکی از جاهایی که ارتباط تاریخی با هندوستان دارد، خوزستان است. با توجه به این ملاحضات تاریخی امیدوارم یک ارتباط تاریخی بین ما و استان خوزستان برقرار شود و سفارت ما تاکید به برقراری این ارتباط دارد.

سفیر هند در پایان گفت: از تجار این منطقه خواهانیم از هندوستان بازدید کنید و یقین داریم این امر صورت می‌گیرد.


/ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار