شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
شهردار اهواز خبر داد:
شهردار اهواز در نشست مشترک با بسیج اساتید دانشگاههای خوزستان و بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران از برگزاری سمپوزیوم ساخت مجسمه در اهواز خبر داد.

منصور کتانباف با اشاره به نقش شهروندان در اداره و توسعه شهرها گفت: میزان درآمد زایی شهرداری اهواز از سایر کلانشهرهای کشور پایینتر است. شهرداری اهواز مثل یک خانواده پر جمعیت است که دخل و خرج آن با یکدیگر منطبق نیست. شهروند هم باید مطالبه گر خوبی باشد و هم عوارض را به خوبی پرداخت کند چون عموم درآمد شهرداریها از محل عوارض است. ما 350 هزار نفر شهروند داریم که در مناطق کم برخوردار زندگی می کنند. این شهروندان بدلیل فقر به وظایفشان عمل نمی کنند ولی آنهایی که در محلات بهتری زندگی  یاد گرفتند عوارضشان را پرداخت کنند.

وی گفت: باید تلاش کنیم شهروند مسئولیت پذیر داشته باشیم و وقتی مدیران دلسوز و مسئولیت پذیر در کنار چنین شهروندانی قرار گیرند قطعاً به سمت توسعه شهر حرکت خواهیم کرد.

وی به وضعیت پروژه قطار شهری اهواز نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه های TBM  در حال فعالیت هستند و یکی از این دستگاه ها که قطعات آن دچار نقص فنی شده بود، قطعات آن تا قبل از پایان سال وارد کشور می شود. قرار بود فاینانس دولتی برای پروژه قطار شهری اختصاص یابد که متاسفانه این امر میسر نشد.

وی  با ذکر این نکته که ما باید بر اساس ظرفیتهایمان مورد ارزیابی قرار بگیریم گفت : در صورت فروش اوراق، قادر هستیم تا بخشی از مسیر را انجام دهیم و در جلسه ای که با استاندار محترم خوزستان داشتیم مقرر شد منابع مالی جدیدی برای مترو ایجاد کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد در صورت تامین منابع مالی،  ظرف 20 ماه آینده شش ایستگاه قطار شهری راه اندازی شود.

وی گفت : با توجه به کمبودهای اساسی در شهر اهواز، برای حل این معضلات نیاز به 14 هزار میلیارد تومان بودجه داریم در حالی که کل درآمد شهرداری اهواز 640 میلیارد تومان است.

 

 منصور کتانباف در ادامه به ضرورت ساخت و نصب مجسمه های شهری بعنوان یکی از ابزارهای زیباسازی شهر اشاره کرد و  گفت:  سمپوزیوم ساخت مجسمه در اهواز با همکاری و همفکری نهادهایی همچون اداره کل ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی سپاه و حوزه ی علمیه که دستی در حوزه فرهنگ دارند بر گزار می شود و تلاش می کنیم از خلاقیت هنرمندان صاحب اثر در این زمینه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ساخت مجسمه باید بر اساس شرایط اقلیمی،جغرافیایی، و فرهنگی استان و شهراهواز باشد و این هنرمندان که آثارشان بیش از 10 میلیون تومان ارزش ریالی دارند  تنها ما هزینه بلیط رفت و برگشت و اسکان  آنها را تقبل می کنیم.

شهردار اهواز همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیتهای دانشگاه ها در این زمینه تاکید و تصریح کرد: در این زمینه با دانشکده کشاورزی و هنر هماهنگی های لازم را انجام دادیم البته قبل از بنده شهردار پیشین نیز تدوین برنامه پنجساله شهرداری را به دانشگاه واگذار کرده بود که ما هم از این فرصت استفاده کرده و از ظرفیت های گروه های دانشگاهی ، معماری، عمران و ترافیک نیز استفاده خواهیم کرد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار