اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
جمعی از شهروندان آستارا به منظور پاسداشت محیط زیست، از معابر و حاشیه رودخانه های این شهر 3 تن زباله جمع کردند.
 جواد معیتی شهردار آستارا روز جمعه در حاشیه این حرکت مردمی گفت: حدود 100 نفر از اعضای موسسات مردم نهاد و شهروندان آستارا این حرکت را انجام دادند و باید حفظ طبیعت با تلاش خانواده ها و از خانه ها آغاز شود.

وی اظهار کرد: روزانه 50 نیروی خدماتی با 18 دستگاه خودروی سبک و سنگین، زباله های تولید شده در آستارا را جمع می کنند و حجم زباله با توجه به جمعیت این شهر، بیش از حد استاندارد است.

عارف قهری از چهره های فرهنگی شرکت کننده در برنامه پاکسازی طبیعت نیز گفت: شهروندان و گردشگران باید با رعایت اخلاق طبیعت گردی و بهره مندی از آموزه های دینی، صیانت از طبیعت را سرلوحه رفتار خود قرار دهند و در حفظ محیط زیست کوشا باشند.

وی افزود: محیط زیست سالم جزو سرمایه های اجتماعی است و باید در حفاظت از مواهب طبیعی کوشا باشیم و بی توجهی به طبیعت به زیان بشر تمام خواهد شد.

غفور نصیری رئیس هیات کاراته آستارا نیز که در این حرکت زیست محیطی مشارکت داشت با بیان این که برای پیشگیری از فاجعه زیست محیطی ناشی از پسماندها، همه مسئول هستیم افزود : ورزشکاران هیات کاراته در کنار سایر اقشار به پاکسازی طبیعت اقدام کردند .

منیژه زواشکیانی مسئول موسسه توانبخشی توانخواهان ذهنی آستارا نیز بیان کرد: زباله‎هایی که قلب منابع طبیعی را نشانه رفته‎ و نفس آن را به شماره انداخته‌ اند، باید با مدیریت صحیح به کودهای آلی، انرژی برق و مواد بازیافتی تبدیل شوند.

وی با اشاره به این که بسیاری از معضلات زیست محیطی با فرهنگسازی برطرف خواهد شد افزود: مسابقات نقاشی و کارگاه آموزشی تفکیک زباله از مبدا از برنامه های موسسه توانبخشی توانخواهان ذهنی آستارا برای معلولان است .

شهرام پوررستم از هنرمندان آستارا نیز در این باره گفت: انسان یا سوار بر طبیعت، از مظاهر آن استفاده می کند یا مسحور طبیعت و رام آن می شود و رابطه انسان و طبیعت باید با شناخت درست از آن و بر اساس معیارهای عقلانی ترسیم شود.

وی تصریح کرد: باید فرهنگ تفکیک و روش‎های تولید کمتر زباله، در فرهنگ عمومی جدی گرفته شود.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و روزانه به طور میانگین 120 تن زباله در این شهرستان تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار