شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۳

آرش قلعه گلاب در روزنامه کارون نوشت :

در ابتدا: در اين روزها، با شنيدن و ديدن تصاوير بمب گذاري، جنگ  و خشونت در خاورميانه، آنچه بيش از همه درد و رنج آدمي را برمي‌انگيزد، اشک و آوارگي کودکان و زناني است که قرباني اين گونه خشونت هاي فرقه‌اي، ملي و سياسي در منطقه اند. ديدن هر روزه‌ي کشته شدگاني که در پاکستان و افغانستان، قرباني خشونت طالبان مي شوند، آوارگي زنان و کودکان سوري در جنگي بيهوده و پوچ سرانجام، مرگ روزانه ي مردم عراق در بمب گذاري‌هاي انتحاري، و اتفاقات هر روزه ي ناگوار ملي در مصر و ديگر مناطق خاورميانه، کافي ست تا وجدان هر انسان "  بيدار روحي " را برنجاند و برانگيزد.

در ادامه: و به يقين، امنيت پايدار ملي، اين روزها در کشور ما غنيمت بزرگي‌ست که بايد با تمام وجود شکرگزار آن باشيم. اما نبايد فراموش کنيم که همه‌ي اين اتفاقات تلخ در خاورميانه دارد اتفاق مي افتد و آتش آن، مي تواند دامن کشور ما را نيز بگيرد. همه‌ ي کشورهايي که از آن ها ياد شد! به نوعي با کشور ما ارتباط ديرين و تنگاتنگي دارند و براي کشاندن کشور ما به گرداب جنگ و خشونت، از هيچ اهرم فشاري دريغ نخواهند کرد!

در ميانه: در اين ميان، مردم سرزمين پارس، بايد با تمام وجود هوشيار باشند و خود را نگهبان و نگهدار اين امنيت نسبتا پايدار بدانند، مجالي که مي تواند متضمن آينده اي بهتر و اميدوارانه تر براي فرزندان اين مرز و بوم باشد.  قطع به يقين، در اين شرايط حساس منطقه اي؛ اين مجال را نبايد دست کم گرفت و به هيچ انگاشت. امنيت بستر توسعه است و متضمن آسايش و رفاه ملي. اگر اين مجال را درنيابيم و پاسدارش نباشيم، هجوم غير، بي گمان در مجالي کوتاه؛ همه‌ي اين امنيت را به ناامن ترين روش، فرو خواهد پاشيد.

در پايان: اما نبايد فراموش کنيم که راه و روش پاسداري از اين امنيت ملي، بايد با اتکا به درون همين ساختار باشد، و اصلاحات درون زا و نه متکي به غير، تنها راه نجات ملي ماست. هيچ راه ديگري نه وجود دارد و نه مي تواند سعادت ملي ما را تضمين کند. اتکا به غير! در کشورهايي که بحران دامن ملي‌شان را گرفته است، نشان داده که راهگشا نيست! و هر ملتي بايد با ايستادن بر روي پاي خود، گام هاي ملي اش را به سوي سعادت بردارد. مردم کشور ما نيز در انتخابات اخير نشان دادند که اصلاحات از درون، تنها راه رسيدن به امنيت و آرامش ملي است، و با چشماني تيز و بينا و با جان و دل، حافظ اين امنيت پايدار، خواهند بود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار