شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۰

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست یکی از عوامل موثر شوری رودخانه کارون را خاک شویی زمین های اطراف این رودخانه عنوان کرد.

به گزارش مهر، محمدجواد محمدی زاده در جمع خبرنگاران در منطقه حفاظت شده کرخه در خصوص علت شوری این روزهای رودخانه کارون گفت: علت اصلی این شوری، خاک شویی زمینهای اطراف به خصوص از سوی مزارع کشت برنج است که باعث انتقال نمک زمینها به بستر رودخانه می شود.

وی افزود: این موضوع بارها از سوی محیط زیست به صورت جدی پیگیری شده و برای افراد متخلف جریمه هایی صادر شده است ولی جلوگیری از موضوع یک عظم جدی استانی را می طلبد.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به سیاستهای دفع زه آب های کشاورزی در منطقه این سیاستهای را خردمندانه ندانست.

محمدی زاده در خصوص تاثیر سد گتوند در شوری آب رودخانه کارون نیز گفت: علت تاخیر اجرایی شدن سد گتوند در سالهای اخیر به علت مخالفت سازمان محیط زیست بود زیرا تبخیر آب بسیار بالا بود ولی با اجرای برخی سیاستها این کار تا حدودی کاهش یافت.

 

رئیس سازمان محیط زیست به اعتبار ناچیز مهار گرد و غبار در بودجه امسال اشاره کرد و گفت: اعتباری که برای مهار گرد و غبار در بودجه امسال در نظر گرفته شده، 55 میلیارد تومان است که بسیار ناچیز است. برای مبارزه با پدیده گرد و غبار نیاز به چهار هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار وجود تا این پدیده در یک فرایند 10 ساله مهار شود به همین دلیل با این اعتبار ناچیز امیدی به مهار پدیده گرد و غبار وجود ندارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار