شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۶

رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اين كه رسالت ما نسبت به شهدا سنگين است، گفت: از فرهنگ اسلام آموختيم كه شهدا كشور را از آلودگی پاك كردند؛ پشت سر گذاشتن گذرهای بسيار سخت كه دشمنان انقلاب اسلامی ساعت‌ها و سال‌ها برای آن برنامه‌ريزی می‌كنند به بركت خون شهدا ميسر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد موسوی رئيس سازمان حج و زيارت كشور، در مراسم تشييع پيكر شهيد سيدمهدی موسوی كه در اهواز برگزار شد، با تشكر از حضور مردم خوزستان و اهواز، آيات عظام موسوی‌جزايری، شفيعی، حيدری و حجت‌الاسلام حاجتی اظهار كرد: امروز برای احترام به شهيد و شهدا در اينجا گرد هم آمده‌ايم.

موسوی عنوان كرد: در زيارت وارث می‌خوانيم طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی [أَنْتُمْ‏] فِيهَا دُفِنْتُمْ؛ تو پاكی و آن كشوری كه در آن دفن شدی پاك می‌شود. اين صداقت نثر در زيارت وارث خطاب به شهداست. موعظه، منبر، نماز جماعت و سخنرانی‌ها مطلوب و دارای ثواب است اما آنچه كه كشور را پاك می‌كند خون شهدا است.

رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به آيه 58 سوره اعراف «وَالْبَلَدُ الطَّیِّبُ یَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ؛ و زمين پاك [و آماده] گياهش به اذن پروردگارش برمي‌آيد و آن [زمينى] كه ناپاك [و نامناسب] است [گياهش] جز اندك و بي‌فايده برنمي‌آيد اين گونه آيات [خود] را براى گروهى كه شكر مي‌گزارند گونه‏‌گون بيان مي‌كنيم»، گفت: كشوری كه پاك است ثمره پاك نيز می‌دهد. اگر امروز در زمينه‌های فنی، علمی، صنعتی، كشاورزی بدون اتكا دارای پيشرفت هستيم از بركت خون شهدا است.

وی با تأكيد بر اينكه حرمت شهدا را بايد نگه داريم، عنوان كرد: افرادی كه برخلاف مصالح نظام و رهبری عمل می‌كنند با حرمت و خون شهدا بازی می‌كنند و خون شهدا ثارالله است. در صنف علما، وزرا، رياست جمهوری، معلمان بوده‌اند كه حرمت خون شهدا را نگه نداشته‌اند و خداوند آبروی آن‌ها را برد. حب اهل‌ بيت(ع)، ماه رمضان و خون شهدا وديعه‌ای است كه لحظه مرگ را آسان می‌كند.

رئيس سازمان حج و زيارت كشور اظهار كرد: شهدا نه تنها اعمال و عقايد را به خوبی می‌فهمند بلكه بر اعمال ما ناظر هستند؛ «وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ یَلْحَقُواْ بِهِم؛ به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است‏ شادمانند و براى كسانى كه از پى ايشانند و هنوز به آنان نپيوسته‏‌اند شادى مي‌كنند كه نه بيمى بر ايشان است و نه اندوهگين مي‌شوند»، (سوره آل عمران، آيه 170). اميد است خون شهيد موسوی پاكی، طهارت،‌ الفت بيشتری را بر استان خوزستان حاكم كند.

موسوی عنوان كرد: شهيد سيدمهدی موسوی بر پيروی از خط ولايت تأكيد داشت. ما حضرت زينب(س) نيستيم اما در راهش هستيم و همانند او می‌گوييم اللهم تقبل منا هذا القربان.

همچنين در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين ميراحمدرضا حاجتی، مدير حوزه‌های علميه خوزستان و امام جمعه موقت اهواز اظهار كرد: اين شهيد با شهادت خود پيام روشنی به ما داد و ما را بيدارتر از پيش كرد.

وی بيان كرد: همان‌گونه كه امام خمينی(ره) ابتدای دفاع مقدس فرمود اين جنگ بين كفر و اسلام است، در حال حاضر جبهه بزرگ سربازان جهانی اسلام تشكيل شده است و بايد مقابل دشمن ايستاد.

حاجتی گفت: سيدمهدی موسوی از همان‌هايی است كه پيامبر(ص) درباره‌شان بشارت دادند که اينها خواهند آمد و به ايمان واقعی حتی اگر در ستاره ثريا باشد دست خواهند يافت.

مدير حوزه‌های علميه خوزستان خاطرنشان کرد: شهيد سيدمهدی موسوی در دفاع از اهل بیت(ع) به شهادت رسيد. دوستان او می‌گفتند ما به او غبطه می‌خوريم؛ چراكه او ندای زينب(س) را در كربلا لبيک گفت.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار