اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
پیشنهاد گردشگری
منطقه «چاهکوه» جزو عجایب هفتگانه قشم محسوب می‌شود
با شروع فصل زمستان، مناطق گرم جنوب کشور مقصدهای خوبی برای سفر خواهند بود که می‌توان با انتخاب یکی از آنها تنوعی در روزهای سرد زمستانی خود ایجاد کنید، اما اگر این منطقه از طبیعت جذابی برخوردار باشد بی شک سفری هیجانی را تجربه خواهید کرد.

قشم از جزایر پرطرفدار ایران است که بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی این منطقه را برای سفر به ویژه سفرهای زمستانی خود انتخاب می‌کنند. اما این بار ما سفر به «چاهکوه» منطقه‌ای واقع در قشم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دره چاهکوه یکی از مکان‌های جذاب و هیجانی در جزیره قشم است، دره‌ای که عمقی 100متری داشته و توانسته به دلیل جذابیت فراوان به تایید یونسکو برسد.

این منطقه بر اساس فرسایش سنگ‌ها به ویژه سنگ‌های رسوبی ایجاد شده است اما جالب است بدانید که مشابه این پدید در آلمان، انگلیس، چین و امریکا نیز وجود دارد. در نتیجه سفر به این منطقه برای توریست‌های خارجی نیز از جذابیت فراوانی برخوردار است.

این منطقه جزو عجایب هفتگانه قشم محسوب می‌شود که در منطقه ژئوپارک این جزیره قرار گرفته است.

زمانی که به منطقه چاهکوه می‌رسید با دره‌ای سنگی مواجه می‌شوید که در دل آن حفره‌های بسیاری وجود دارد. این تنگه شیارهایی قاشقی و قیفی شکل دارد که نتیجه سال‌ها فرسایش است. جالب است که چاهکوه در ابتدا عریض است اما هرچه به انتها می‌روید دیواره‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند، به نحوی که عبور از آنها سخت می‌شود.

یکی از نکات مهم چاهکوه، ذخیره آب شیرین در درون حفره‌های خود است. مردم منطقه از این آب استفاده می‌کنند. اگر از بومیان منطقه درباره چاهکوه سوال بپرسید، به شما خواهند گفت، از گذشته 4 حلقه چاه دست‌ساز در این تنگه حفر شده تا آب باران در آن ذخیره شود. باتوجه به کمبود بارش باران در قشم، جوی‌های آبی که از چاهکوه جاری می‌شوند برای مردمان بومی قشم مقدس هستند.

شاید با دیدن تصاویر این منطقه احساس کنید سفر به چاهکوه سخت است اما جالب است بدانید که مسیر دسترسی به این منطقه آسفالت است و تنها 2 کیلومتر آن جاده خاکی دارد. شما از قسمت شمالی راهی این مسیر جذاب و شگفت انگیز می‌شوید. در این مسیر اولین چاه دارای آب است اما در ادامه این مسیر راه شما باریک تر خواهد شد.

نکته مهم در این سفر استفاده از کفش مناسب و کوله پشتی سبک است تا بتوانیم از مسیر پیش رو لذت برده از آرامش موجود در این منطقه استفاده کنید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار