اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
نمایینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی:
خادمی با تاکید بر لزوم هوشیاری بیش از پیش مردم ایران و ایذه در خصوص حوادث اخیر، گفت: اگر اعتراضات و حوادث اخیر کشور در ایذه تا حدودی پررنگ‌تر بود، به این دلیل است که جوانان ایذه همه بیکار هستند.
هدایت‌الله خادمی با اشاره به حوادث و تجمعات اعتراض‌آمیز اخیر در ایذه، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر جو آرامی در ایذه حکمفرما است و آرامش در شهر وجود دارد، بدون اینکه روز گذشته نیز تجمعی در این شهر شکل بگیرد. اکنون نیروهای انتظامی ایذه کنترل خوبی بر سطح شهر دارند.

وی عنوان کرد: تجمعات اخیر مردم در کشور در ابتدا به گونه‌ای آغاز شد که مشکلات و مسائل اقتصادی مورد اعتراض مردم در این تجمعات قرار می‌گرفت اما بعدها مسیر این اعتراضات منحرف شد. در واقع افرادی در این میان که قصد سوء استفاده داشتند، مسیر اعتراضات را منحرف و اقدام به آتش زدن بانک‌ها و تخریب اموال عمومی کردند.

نماینده ایذه در خانه ملت به فراخوان‌های گسترده و متعدد تجمع اعتراض‌آمیز در ایذه و پیوستن مردم دیگر شهرهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به جمعیت معترضان این شهر اشاره و تصریح کرد: این فراخوان‌ها نشان می‌دهد که عده‌ای آشوبگر پشت این جریان هستند و تصورات و خیالات خام در سر دارند، مگر در ایذه قرار است چه اتفاقی رخ دهد که تقاضای کمک کرده‌اند؟

خادمی ادامه داد: مردم اطمینان داشته باشند افرادی که دلسوز آن‌ها باشند، دست به چنین فراخوان‌هایی نمی‌زنند. این فراخوان‌ها نشان می‌دهند که این جریان از جایی هدایت می‌شود. عناصر پشت پرده این جریان فکر می‌کنند که فرصتی پیش آمده است تا به نظام، مردم و کشور ضربه بزنند.

وی عنوان کرد: اگر مردم قصد تجمع اعتراض‌آمیز دارند، این تجمعات باید با اخذ مجوز قبلی و قانونی شکل بگیرد. اعتراض مردم نسبت به وضعیت اقتصادی به حق است، چرا که واقعا مردم از نظر اقتصادی مشکل دارند و دولت و مسوولان باید این وضعیت را اصلاح کنند و چنین وضعیتی حق مردم نیست.

نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مردم نسبت به مشکلات و وضعیت، اعتراضاتی دارند و می‌خواهند که این اعتراضات به گوش مسوولان برسد، باید از مجاری قانونی و چارچوب تعریف شده، این اعتراضات را به پیش ببرند.

خادمی افزود: اما اگر عناصر ضد انقلاب در این میان سوءاستفاده و آشوبگری کنند، وارد جریان و مسیر اعتراضات مردم شوند، - حتی اگر این اعتراضات به حق باشد -، صدای اعتراض مردم در این آشوبگری‌ها گم خواهد شد و این اعتراضات پاسخ وارونه خواهد داد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد: نمی‌توان مردمی را گرسنه نگه داشت. اگر می‌بینید که تجمعات و اعتراضات اخیر در ایذه تا حدودی پررنگ‌تر بوده، به این دلیل است که جوانان ایذه همه بیکار هستند. هر جا بیکاری بیشتر باشد، طبیعتا زمینه اعتراضات بیشتر است.

نماینده ایذه در خانه ملت اظهار کرد: نگرانی‌های اقتصادی مردم به‌حق است. بالاخره مسائلی نظیر اشتغال و رکود اقتصادی وجود دارد اما مشکلات اقتصادی نباید موجب شود که به اصل نظام و کشور خدشه وارد شود و عده‌ای شعارهای ساختارشکنانه سر بدهند. این اعتراضات هشداری برای مسوولان است که برای این رکود اقتصادی چاره‌اندیشی کنند.

خادمی گفت: ضد انقلاب همیشه در چنین وضعیت‌هایی تلاش کرده تا سوءاستفاده کند. مردم باید بدانند که گوش دادن و تبعیت از فراخوان‌هایی که مردم را به تجمع غیرقانونی دعوت می‌کنند، جز آشوب و صدمه به مملکت، شهر و حتی بدنه مردم، ارمغان دیگری نخواهد داشت.

وی در خصوص اخبار انتشار یافته در کانال‌های تلگرامی مبنی بر حضور پررنگ و گسترده سپاه در روزهای اخیر در ایذه، اظهار کرد: در حال حاضر، ‌شهر از نظر امنیتی وضعیت خوبی دارد. دیروز هم نیروهای انتظامی در شهر حضور داشتند و وضعیت را کنترل کردند.

نماینده ایذه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی‌دانم که در روزهای اخیر برای تأمین امنیت ایذه از نیروهای سپاه کمک گرفته شده است یا نه، اما در چنین مواقعی باید از تمام ظرفیت‌ها برای تأمین امنیت مردم استفاده کرد. البته اکنون با توجه به آرامشی که بر شهر حکفرما است، خیلی احتیاجی به حضور دیگر نیروهای نظامی نیست.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار