اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
نماینده اهواز در مجلس:
همایون یوسفی: حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی ساختار نظام مالیاتی کشور را متناسب با ساختار اقتصادی و اجتماعی ندانست و گفت: مدل های اروپایی در کشور ما جوابگو نبوده و به بزرگترین مانع تولید تبدیل شده است.
همایون یوسفی شامگاه چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان با موضوع بررسی پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان اظهار کرد: خوزستان در حوزه های مختلف سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی سد اول کشور به شمار می رود و در اقتصاد خوزستان در اقتصاد کشور نقش اساسی دارد.

وی افزود: درحال حاضر اقتصاد کشور موضوع مهمی است ، بخشی از اتفاقات اخیر در برخی از شهرهای کشور نیز ریشه در مشکلات اقتصادی دارد.

وی ریشه بسیاری از این مشکلات اقتصادی را در نوع نظام بودجه ریزی دانست و گفت: اشتغال مهمترین مشکل کشور در حال حاضر بوده که در بودجه سال 97 حدود 170 هزار میلیارد ریال از محل افزایش حامل های انرژی به آن اختصاص داده شده اما این افزایش نرخ حامل های انرژی به همان نسبت نیز باعث کاهش رشد اقتصادی و کاهش ایجاد شغل می شود.

نماینده اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون در نظام برنامه ریزی کشور متولی ایجاد اشتغال مشخص نیست و تنها اختصاص بودجه نمی تواند تاثیر زیادی در کاهش بیکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: در سالی که شعار آن افزایش اشتغال است، سردرگمی را به وضوح در کشور مشاهده می کنیم و با این سردرگمی ها که ریشه آن در بودجه ریزی است نمی توانیم در این حوزه گام های اساسی برداریم.

یوسفی تصریح کرد: امسال حجم زیادی از تعهدات دولت در اوراق بهادار دیده شده که تنها در یک حوزه در وزارت نفت حدود سه میلیارد دلار برای ایجاد اوراق بهادار تعهد برای دولت ایجاد کرده ایم.

وی تصریح کرد: متاسفانه اقتصاد ما در حال حاضر نیز به نفت وابسته است و این وابستگی علاوه بر نفت در حوزه اوراق نیز ایجاد شده و این هم خطر دیگری است که کلیت اقتصاد ما را در آینده تهدید می کند.

نماینده اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات نظام بانکی، تورم، اوراق بهادار، بحث صندوق های بازنشستگی و بخصوص اشتغال از جمله مسائلی است که در حال حاضر در مجلس به صورت جدی برای رفع آن ها تلاش می شود.

نماینده اهواز،حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از بزرگترین مشکلات ما در سال های اینده صندوق های بازنشستگی و عدم مدیریت مناسب آن ها است.
وی گفت: نسبت بازنشستگان به شاغلان ما پنج به یک است در حالی که نرم جهانی آن 25 شاغل به یک بازنشسته است که این مشکل بزرگ می تواند آسیب های جدی به اقتصاد کشور وارد کند.

یوسفی اظهار کرد: اکنون رقم پرداختی دولت به کارمندان خود در بودجه سالیانه حدود یک هزار و 60 میلیارد ریال بوده که برای بازنشستگان در بودجه سال 97 حدود 960 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین کاهش قدرت نظام بانکی باعث ایجاد رقابت کاذب بین بخش دولتی و خصوصی برای دریافت تسهیلات شده است که در این رقابت نابرابر بخش دولتی بسیار موفق تر عمل می کند و این باعث عدم رشد بخش خصوصی می شود.
نماینده اهواز،حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: همین امر باعث شده بیشتر این تسهیلات به جای اینکه در حوزه تولید بروند به سمت واسطه گری و بخش های غیرمولد سوق پیدا کنند.

وی گفت: با تزریق پول به تنهایی نمی توانیم مشکلات اقتصاد و اشتغال کشور را برطرف کنیم ، بزرگترین گام موثر در کشور اصلاح فضای کسب و کار است.

جلسه اقتصاد مقاومتی استان با موضوع اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی سازمان آب و برق و اجرای طرح سیماک در خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد.

سرعت بخشیدن به پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان و در نظر گرفتن تبعات اجتماعی مسدود کردن چاه های آب غیر مجاز و پرکردن آن ها و صدور مجوز برای چاه های غیرمجازی که آسیب رسان نیستند از مصوبات این جلسه بود.

همچنین از این پس قرار شد سازمان اب و برق پیش از مسدود کردن چاه های غیرمجاز آب برای مدیریت بهتر نظر سازمان جهاد کشاورزی را نیز به عنوان سازمان ذی نفع اخذ شود.ش


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار