شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
جناب آقای دکتر شریعتی
استاندار محترم خوزستان
با سلام و احترام

پیرو درخواست ریاست محترم جمهور در سخنان اخیر ایشان در هیئت دولت مبنی بر کمک خواهی از آحاد مردم برای یافتن راه های گریز از تنگناها و مشکلات مهم کشور، به پیوست در یک مجلد حاوی حدود ۴۰۰ صفحه، یادداشت هایی از اینجانب تقدیم می گردد. در لابلای این صفحات بطور روشن به اسیب ها و پیشنهادها و راه حل هایی اشاره شده است. این یادداشت ها به جز تعداد اندکی از ان، همگی در سایت های استانی در دهه گذشته درج شده است. 

بی گمان نوشتن و خواندن انها دشوار نیست و نیازی به  داشتن تحصیلات عالی حتا تحصیلات متوسطه ندارد بلکه سخنانی است ساده و روشن که چنانچه اراده ای برای اصلاح و تغییرِ شیوه حکومت داری در مقامات عالی باشد، می تواند به ایشان کمک کند و راه گشا بسوی بهبودی اوضاع کشور شود‌. افزون بر این، دیگر همکارانم نیز در دانشکده های تخصصی دانشگاه شهید چمران اهواز و دیگر مراکز آموزشی استان، طی گفت و گوهای رسانه ای و یادداشت های نیمه تخصصی در حوزه های مختلف، نظراتی ارایه داده اند که همگی سودمند و راهگشاست.

پیشگام شدن استان خوزستان در واکاوی و اسیب شناسی از مشکلات کلان کشور و ارایه راه حل های علمی به ریاست جمهور و دیگر روسای قوا و شوراهای عالی در سطح کشور، می تواند در شناخت و شناساندن توان علمی و نیروی کارشناسی موجود در استان کمک کند.

نیک روشن است که حل مشکلات مردم و حرکت در مسیر تحقق خواسته های مشترک و جمعی شهروندان، نیازمند آرامش، ثبات،  امنیت و نظم اجتماعی است  و هیج جامعه ای با بحران زایی و تشنج افرینی به جایی نرسیده است ولی نباید فراموش گردد که احترام به خواست و رای و انتخاب مردم و برآوردن حقوق قانونی ایشان از سوی مسئولان، به اندازه لزوم رعایت نظم جامعه از سوی آحاد مردم، مهم و ضروری است و مسئولیت زمامداران را بسی سنگین تر می کند‌. 

بر این پایه، از جناب عالی به عنوان نماینده عالی  دولت در استان می خواهد که با درک درست و کافی از احساسات و رنج های مردم خوزستان و با نگاهی فراگیر به همه نخبگان و صاحب نظران،  زمینه  گردآوری نظرات کارشناسان بویژه استادان دانشگاه را پیرامون شناخت آسیب ها و یافتن راه حل ها و تبیین کاستی های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور فراهم نموده و نتایج ان را به مقامات کشوری بازتاب نمایید.

با سپاس فراوان
دکتر حسن دادخواه
استاد دانشگاه شهید چمران اهواز
۹۶/۱۰/۱۲
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار