شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۹

شوشان: امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال جاری درآستانه ماه مبارک رمضان گفت:در این ماه، رحمت الهی بر روی انسان ها نازل می شود و خداوند متعال برای تبیین عظمت روزه داری نکات فراوان و با ارزشی در قرآن کریم و احادیث قدسی بیان داشته است.

عبدالحسن بهبهانی پور بیان داشت: انسان در هر وضعیتی که باشد چه فقیر و چه غنی اگر بخواهد به کمال برسد و به درجه والای انسانیت برسد تا در نزد خداوند پاکیزه و با ایمان بماند باید متخلص به صفات خداوندی باشد و روزه داری را جزء اولویت وظایف مسلمانی خود قرار دهد، زیرا احکام الهی انسان را به خداوند نزدیک تر و محبوب تر می کند.

وی در ادامه افزود:کسانی که به سوی خداوند حرکت می کنند باید صفات الهی را در خود ایجاد کنند یعنی هر صفت نیکی که در خود انسان می باشد آن را از ذ ات مقدس الهی گرفته است تا بتواند آن را با هم نوع خود در پیش بگیرند.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هندیجان در پایان سخنان خود گفت:می توان برای ارتقاء فرهنگ عمومی مردم در ماه مبارک رمضان برنامه هایی ترتیب داد؛از جمله این برنامه ها می توانند فضاسازی مکانی و تبلیغاتی با موضوعیت ماه مبارک رمضان باشد،همچنین برگزاری نمایشگاه عکس در مساجد،برگزاری مسابقه کتاب خوانی از کتاب سفره آسمانی و در آخر هم برگزاری مسابقه پیامکی با محوریت ماه مبارک رمضان انجام داد.

در ادامه مسئولین شهرستان در مورد اهمیت برنامه های فرهنگی در ماه مبارک رمضان با ارائه پیشنهاداتی از قبیل برخورد با روزه خواری در ملا عام ،برگزاری نشست هایی با حضورمسئولین و اقشار مختلف مردم در سطح مساجد و برگزاری مجالس سخنرانی و ترتیل قرآن کریم در مساجدتاکیدکردند.

 

در پایان ، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی به پاس زحمات سیدعارف مهدی نیا در برگزاری موفق سومین کنگره ملی شعرخلیج فارس هدایایی به رسم یادبوداهداء کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار