رییس حوزه هنری خوزستان گفت: عمده مشکل ما در حوزه تهاجم فرهنگی نادیده گرفتن خرده فرهنگهای بومی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید شهابالدین طباطبایی اظهار کرد: اگر فیلمهای جشنواره عمار در چارچوب هویت ایرانی و اسلامی ساخته شوند گرد و غبار کهنگی نمیگیرد و همیشه تازگی دارند.
داور بخش تیزر و تبلیغات هشتمین جشنواره فیلم عمار در خصوص این جشنواره به تاثیر الگو و ظرفیتهای تیزر و تبلیغات تلویزیونی برای مردمی کردن فعالیتهای هنری در سطح جامعه تصریح کرد: رسالت تیزر راغب کردن مخاطب برای فیلم است.
وی افزود: در حوزه رسانه متاسفانه لابیهایی وجود دارد اما جشنواره عمار در این فضا میتواند نقش بسیار خوبی را ایفا کند تا فیلمسازان ارزشی، متعهد و انقلابی را با مخاطبان عام آن که اکثریت جامعه هستند ارتباط دهد و سینمایی قدرتمند و رسانه توانا برای نشر و تقویت ارزشها داشته باشد.
طباطبایی با اشاره به تهاجم فرهنگی اضافه کرد: یکی از حوزههای سختی که در بحث تهاجم فرهنگی وجود دارد الگوسازی و الگوپردازی است و این بار بر عهده فیلمسازان عمار است تا در این حوزه بخشی از دغدغههای فرهنگی ما را پاسخگو باشند.
وی همچنین درباره موضوعاتی که باید فیلمسازان به آن بپردازند اظهار کرد: من معتقدم فیلمسازی به ساده زیستی و ارتباط نزدیک مسئولان اول انقلاب با مردم بیتوجهی کرده است چراکه سینما و رسانه ما درگیر رفاهزدگی شده و عموما فرهنگ رسانه امروز ما یک فرهنگ مصرفگرا است.
او خاطرنشان کرد: در این بخش به حوزه خودکفایی و تقویت اقتصاد مقاومتی و الگوهای موفق در حوزه ایدهپردازی و خلاقیت و اختراعهای بومی توجه کمی شده است.
طباطبایی درباره کمک جشنواره عمار به سینمای ایران گفت: جشنواره عمار باید فیلمهایی بسازد که دغدغه مخاطب عام را برطرف کند و به نیازهای ارزشی و انقلابی جامعه ما به دور از شعارزدگی بپردازد تا فضایی ایجاد شود که سینمایی قدرتمند و ارزشی بالا بیاید و کارگردانها با دغدغه فیلمهای ارزشی و اخلاق محور بسازند.
رییس حوزه هنری خوزستان پیرامون آینده جشنواره فیلم عمار تصریح کرد: آینده برای جشنواره عمار است چون فضای امروز جامعه جهانی بیتاب شنیدن حرفهای امام و رهبری است چون از دل قرآن و روایت است و انسانها از شنیدن و خواندن آنها خسته و دچار کهنگی نمیشوند.
وی یادآور شد: اگر فیلمها در چارچوب هویت ایرانی و اسلامی ساخته شوند گرد و غبار کهنگی نمیگیرد و همیشه تازگی دارند. بنابراین ما میتوانیم در کشورهای دنیا آن را عرضه و مخاطب خودمان را پیدا کنیم و استقبال بسیار خوبی هم از آن خواهد شد.
/ایسنا