اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
رییس انجمن هنرهای نمایش خوزستان گفت: برای نخستین بار کانون دانش آموختگان تئاتر استان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان پیش از ظهر امروز در اهواز راه اندازی شد.
محمد یاقوت‌پور اظهار کرد: از آغاز انتخاب هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی استان درصدد بودیم با ایجاد کانون دانش آموختگان نمایش استان از فارغ‌التحصیلان و البته دانشجویان خوزستانی رشته نمایش برای شناسایی این فارغ التحصیلان و ایجاد تشکلی صنفی برای برگزاری دوره‌های آموزشی بهره‌ بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پویایی تئاتر استان در این روزها، به عنوان هنر شاخص و تاثیرگذار و میزان بالای علاقه‌مندی که اکنون به این هنر در استان ایجاد شده ، این حرکت می‌تواند در تعالی کیفی هنرمندان و علاقه‌مندان به نمایش بسیار تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در گام ابتدایی فعالیت کانون از تمامی روسای انجمن های نمایش استان خواسته شده از هنرجویان نامنویسی کرده و با اعزام فارغ التحصیلان علاقه مند به همکاری در بخش آموزش ، اولین دوره کلاسهای آموزشی برگزار شود.

وی بیان کرد: پیگیری انتشار ویژه نامه تخصصی تئاتر استان و اعزام فارغ التحصیلان به شهرستانها برای دیدن نمایشهای روی صحنه تئاتر و نگارش نقد برای جهت بخشی و بهبود نمایش ها از دیگر اهداف این کانون است.

اولین گردهمایی اعضای کانون دانش آموختگان نمایش همزمان با برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر استانی خوزستان 18 دی ماه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

این کانون با عضویت بیش از 40 دانش آموخته از سراسر استان، فضایی برای حضور همزمان پیشکسوتان نمایش و جوانان تازه کار و مستعد این عرصه است.



/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار