شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: نرخ رشد جمعیت در این شهرستان 2.3 است.

مرتضی جعفری اظهار کرد: نرخ باروری برای ثبات در جمعیت 2.1 است.

وی افزود: در صورتی که نرخ رشد جمعیت کم‌تر از این میزان باشد جمعیت کشور به سمت کاهش رفته و در صورتی‌که نرخ رشد به بیش از این رقم برسد  با افزایش جمعیت مواجه خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: براساس اطلاعات حاصل از سرشماری انجام شده نرخ رشد جمعیت در کشور هم‌اکنون به نقطه ثبات یا همان2.1 رسیده است.

جعفری تصریح‌کرد: در صورتی که نرخ رشد جمعیت در کشور بر همین روال پیش رود تا سال 1415 رشد جمعیت صفر و پس از آن منفی خواهد شد.

وی اضافه‌کرد: این در حالی است که بر اساس اطلاعات سرشماری نرخ رشد جمعیت در آبادان برابر با 2.3 است  که کمی بیشتر از میانگین کشوری است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان‌کرد: البته نباید این نکته را فراموش کرد که این نرخ رشد جمعیت با جمع‌بندی مناطق شهری و روستایی به دست آمده و اگر تنها نرخ رشد در شهرها مورد نظر قرار می‌گرفت قطعا کم‌تر از این میزان می‌شد.

جعفری افزود: در کشور ما سه میلیون زوج  نابارور وجود دارد و همچنین متوسط سن ازدواج برای خانم‌ها 24 و برای آقایان 27 سال است.

وی گفت: با توجه به این وضعیت راهکارهایی برای تشویق به ازدواج و فرزنددار شدن اتخاذ شده است.

معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح‌کرد: آماده‌سازی جوانان برای ازدواج، ارائه خدمات مختلف پس از ازدواج به جوانان، تاکید بر خدمات دوران بارداری و مراقبت از مادر و نوزاد و اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی می‌تواند در این خصوص تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: سنین بین 18 تا 30 سالگی بهترین زمان برای بارداری به شمار می‌رود و زمان قبل و پس از این سن بارداری می‌تواند برای مادر و نوزاد خطراتی داشته باشد.

 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان گفت: به مناسبت روز جهانی جمعیت برنامه‌هایی توسط دانشکده علوم پزشکی در آبادان تدارک و مورد اجرا گذاشته خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار