عملکرد ضعیف سایت فروش بلیت جشنواره تئاتر فجر در ارائه خدمات به مخاطبان با انتقادات جدی روبرو شده است.
برنامه ریزی برای فروش بلیتهای سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر از چندین سال پیش بصورت اینترنتی شکل گرفته است، و تیوال عهدهدار فروش بلیتها بود؛ اما امسال بنا بر تصمیمات دست اندرکاران جشنواره سی و ششم، سامانه فروش با انتظارات و نگاهی قانونمدرانهتر از گذشته به مزایده گذاشته شد و پس از بررسیهای صورت گرفته، ایران نمایش عهدهدار این مسئولیت شد.
مسئولان برگزارکننده جشنواره سی و ششم در نشستهای خبری انجام گرفته نیازهای خود از برگزار کنندگان بخش فروش در قالب 4 سیاست کلی و 9 خواسته مطرح کردند:
سیاستهای کلی:
1- تلاش برای شفافیت حداکثری در فروش بلیط و طراحی سازوکاری برای انتخابهای بهینه.
2- تجمیع تمام مراحل فروش در سایت و به حداقل رساندن بلیتهایی که خارج از مکانیزم سایت به افراد اختصاص مییابند.
3- تلاش برای یکپارچهسازی فرآیند فروش از خرید بلیط تا جانمایی افراد در سالن و واگذاری مسئولیت کامل آن به سایت فروش.
4- تدوین ساختاری اندیشیده شده برای بخشهای مربوط به دانشجویان و خبرنگاران بهگونهای که بتواند مبنایی برای ارتقای وضعیت فروش در سالهای بعد باشد.
بخشی از خواسته وانتظارات :
1- ارائه روزانه یا آنلاین بانک اطلاعاتی خریداران بلیط.
2- پشتیبانی آنلاین فنی و تلفنی و سرعت عمل بالا در پاسخگویی.
3- درج تبلیغات جشنواره و اجراها روی سایت با نظر ستاد جشنواره.
4- چاپ کلیه امور مربوط به بلیت میهمان.
5- ایجاد یک حساب کاربری اختصاصی با دسترسی کامل برای ستاد جشنواره.
6- امکان دریافت گزارش ساعتی از فعالیتها از طریق پنل حساب کاربردی ستاد.
7- قابلیت امکان جابهجایی در جدول نمایش و عودت مبالغ خریداران در صورت نیاز در اسرع وقت.
8- ضمانت حسن انجام امور فوق.
9- ارائه عددی منطقی و اقتصادی برای سهم درصد طرفین.
ایران نمایش اما در همان دو بدو انتخاب با انتقادات بسیاری روبرو شده و نتواسته پا به پای روند چشنواره پیش رود.
قرار بود از ساعت 20 شب گذشته فروش بلیط برای اهالی رسانه در سایت ایران نمایش باز شود و خبرنگاران و اهالی رسانه بلیط خود را از سامانه ایران نمایش انجام دهند؛ اما گزارشهای حاکی از عدم انجام این موضوع است، حالا باید مدیران جشنواره تئاتر فجر چه توجیهی برای این کمکاری و نقصان خواهد کرد.