کاپیتان اسبق کشتی نفتکش درباره اینکه چرا نفتکش سانچی نتوانست قبل از برخورد با کشتی چینی مسیر خود را تغییر داد.کاپیتان اسبق کشتی نفتکش درباره اینکه چرا نفتکش سانچی نتوانست قبل از برخورد با کشتی چینی مسیر خود را تغییر داد.
به گزارش تسنیم، محسن بهرامی کاپیتان اسبق کشتی نفتکش گفت: انفجار اولیه در نفتکش سانچی همه سیستمهای ایمنی را از بین برده بود. سیستمهای ایمنی زمانی قابل استفاده هستند که حریق قابل کنترل باشد، اما نوع محموله و انفجار آن فرصت هر گونه عکس العمل را از کارکنان سانچی گرفت. بهرامی گفت: برخورد کشتیها به دلایل مختلف اتفاق میافتد، اما حادثهای به این شکل جزء یک مورد که آن نیز موجب کشته شدن همه کارکنان نفتکش شد مشابه دیگری نداشته است.کاپیتان اسبق کشتی نفتکش افزود: منطقه حادثه منطقه پرتردد و تعداد کشتیهای ماهیگیری در آنجا زیاد است و وجود چند صد کشتی ماهیگیری قدرت مانور نفتکش را کم میکند. وی گفت: اگر چه سرعت کشتیهای باری و نفتکش کم است، اما آنها توان مانور کمی نیز دارند.
کاپیتان اسبق کشتی نفتکش درباره اینکه چرا نفتکش سانچی نتوانست قبل از برخورد با کشتی چینی مسیر خود را تغییر داد.کاپیتان اسبق کشتی نفتکش درباره اینکه چرا نفتکش سانچی نتوانست قبل از برخورد با کشتی چینی مسیر خود را تغییر داد.
بهرامی افزود: برای تغییر مسیر چهار پنچ دقیقه زمان نیاز است. البته اظهار نظرها گمانه زنی است و باید جعبه سیاه کشتی بررسی شود. اینکه گفته میشود برخورد به دلیل اختلال در سیستمای آی اس بود چنین نیست، زیرا برای کشتیهای بزرگ این سیستم قابل اتکا نیست و آنها از رادار استفاده میکنند. اشکال در سیستمای آی اس نمیتواند دلیل برخورد باشد، زیرا کشتیها به آن متکی نیستند. کاپیتان اسبق کشتی نفتکش افزود:ای آی اس به ناوبری کمک میکند، اما برای آن حیاتی نیست.
منبع: تسنیم