اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
استاندار خوزستان در گفتگو با شوشان:
شریعتی مقدار کانون های فوق بحرانی را ۴۲ هزار هکتار عنوان کرد و بیان داشت: تا به امروز عملیات تثبیت ۸ هزار هکتار آن انجام شده و بقیه آن تا پایان امسال تثبیت خواهد شد.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از کانون ریزگردها در شرق اهواز در پاسخ به سوال خبرنگار شوشان مبنی بر اینکه آیا ممکن است ریزگردها به سایر استان‌های کشور سرایت کند اظهار کرد: در صورتی که بیابان زایی گسترش پیدا کند احتمال سرایت به سایر استان ها را دارد و باید مسائل زیست محیطی و بارندگی را رعایت کرده تا بتوانیم ریزگردها را کنترل کنیم.

شریعتی با ابراز رضایت از روند کار دستگاه ها و عملیات بیابان زدایی، افزود: دولت با همکاری خوب خود اعتبارات لازم را تخصیص داده و سازمان منابع طبیعی عملکرد بسیار خوبی داشته و همچنین در زمینه تثبیت شن های روان و ریزگردها با وجود اینکه با تأخیر شروع شده اما کارهای خوبی صورت گرفته و به سرعت در حال انجام است.

وی در رابطه با اینکه برای چه راهکاری برای تأمین آب مورد نیاز کانون های ریزگرد دارد بیان کرد: مشکل آب وجود دارد اما سعی بر این است که آن را مدیریت کرده و با توجه به کمبود آب بطور جدی پیگیر آبرسانی به کانون ها بوده تا معضلات ریزگردها حل و از فعال شدن کانون ها جلوگیری شود.

همچنین از سال گذشته بعد از موضوع ریزگردها دولت تمام تلاش خود را جهت مقابله با ریزگردها به کار گرفته و اقدامات اساسی در این زمینه انجام شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه دولت یک کار اساسی، ماندگار و طولانی مدت را در جهت کنترل ریزگردها شروع کرده است، گفت: سعی دولت بر این بوده تا برای کنترل ریزگردها طرحی را در وسعت 350 هزار هکتار طی مدت ۵ سال انجام داده و در همین راستا یک کانال آب ۴۷ کیلومتری احداث شده تا نهال کاری هایی که در سال گذشته و امسال صورت گرفته، آبرسانی شده و بتوان کانون های ریزگرد و منشأ داخلی را کنترل و مدیریت کرد.

شریعتی با اشاره به برگزاری جلسه بعد از بازدید از کانون ها و شناسایی مشکلات آن، اضافه کرد: همه تلاش ها تا پایان امسال در جهت کنترل کانون های فوق بحرانی بوده تا بتوان از سال آینده به سراغ کانون های حاد و بحرانی رفته و برای رفع مشکلات آن برنامه ریزی انجام شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد نهال هایی که در سال گذشته کاشت شد، مشکل خاصی نداشته و سبز شده است، یادآور شد: برای۳۰هزار هکتاری که عملیات کاشت نهال باید صورت بگیرد تا پایان سال کار ادامه یافته و برنامه ریزی شده تا از زیر بزرگراه خلیج فارس آب را پمپاژ کرده و در منطقه شریفیه ، مدینات و سایر نقاط عملیات کاشت نهال و مقابله با ریزگردها انجام شود.

شریعتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به معضلات کم آبی و کاهش میزان باران آیا در جهت تأمین آب کانون ها و کنترل ریزگردها فکری شده اظهار کرد: دولت مسائل زیست محیطی را به عنوان اولویت اصلی خود قرار داده و با وجود همه مشکلات تلاش شده تا آب مورد نیاز تأمین و کانون های ریزگرد و محل هایی که کاشت نهال انجام گرفته آبرسانی شود.

شریعتی مقدار کانون های فوق بحرانی را ۴۲ هزار هکتار عنوان کرد و بیان داشت: تا به امروز عملیات تثبیت ۸ هزار هکتار آن انجام شده و بقیه آن تا پایان امسال تثبیت خواهد شد.

شریعتی در پایان با تشکر از تلاش های دستگاه های اجرایی برای حل معضلات ریزگردها تصریح کرد: به مردم ایران و خوزستان این امید را می دهیم کار همچنان در جریان بوده و آبادانی، امید و نشاط برای خوزستان ایجاد خواهد شد.

























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار