اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
مدیر عامل موسسه جهاد نصر در گفتگو با شوشان:
شمایلی: سعی داریم تا ۸ روز آینده آب را در کانال جاری کرده و به هور منصوره برسانیم، همچنین بخشی از آب کانال صرف مرطوب سازی اراضی شده که علاوه بر تثبیت خاک سبب سبز شدن بذر زیر زمین نیز می شود.
یدالله شمایلی مدیر عامل موسسه جهاد نصر در حاشیه بازدید از کانون ریزگردها در شرق اهواز در گفتگو با خبرنگار شوشان بیان داشت: اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در مقابله با گرد و غبار و همچنین منشأ داخلی ریزگردها از سال گذشته در تاریخ ۸ / ۱۱ / ۹۵ که گرد و خاک شدیدی شکل گرفت رییس جمهور به وزیر جهاد کشاورزی دستور داد که کار مقابله با گرد و غبار را بصورت جدی پیگیری کنند.

شمایلی افزود: وزارتخانه جهاد کشاورزی مأموریت مقابله با ریزگردها و تأمین آب برای عرصه بحرانی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز را به موسسه جهاد نصر سپرد.


 وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی مقابله با تمامی کانون های اصلی ریزگردها را به موسسه جهاد نصر محول کرده است که اولویت را به جنوب شرق اهواز کانون شماره ۴ که حدود ۱۱۲ هزار هکتار بوده داده است. از این میزان ۴۲ هزار هکتار آن در اولویت سال ۹۶ بوده و  برای این کار با توجه به مطالعات و تحقیق هایی که انجام گرفته احداث کانالی به طول ۴۷.۲ کیلومتر از کارون تا هور منصوره در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل موسسه جهاد نصر به بسیج امکانات و ماشین آلات و شرکت های داخل استان در راستای مقابله با ریزگردها اشاره کرد و گفت: احداث کانال به اتمام رسیده است و سعی داریم تا ۸ روز آینده آب را در کانال جاری کرده و به هور منصوره برسانیم همچنین بخشی از آب کانال صرف مرطوب سازی  اراضی شده که علاوه بر تثبیت خاک سبب سبز شدن بذر زیر زمین نیز می شود بخش دیگری از آب را برای نهال هایی که سازمان منابع طبیعی کاشته و قرار بر کاشت بیشتر نهال تا پایان امسال را دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

شمایلی تاکید کرد: حجم کانال آب احداث شده شش میلیون متر مکعب است که عملیات خاک برداری و خاک ریزی آن انجام شده است همچنین برای احداث این کانال حدود ۴۵ الی ۵۰ مورد عبور از سازه های سنگین مثل نهرها و راه آهن اهواز_بندر امام و لوله های نفت و گاز، لوله های آب و جاده های شهری و روستایی با رعایت مسائل فنی، ایمنی و ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه ها این کار صورت گرفته است.

وی با ابراز امیدواری از ورود آب به کانال تا اوخر ماه جاری عنوان کرد: با کمبود آب مواجه هستیم و ماموریتی که دولت برای سال ۹۶ به جهاد کشاورزی داده ۴۲ هزار هکتار بوده که بخشی مرطوب سازی و بخشی می بایست نهال کاری و تثبیت شوند.

مدیر عامل موسسه جهاد نصر با بیان اینکه فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در قالب ۳۱۲ هزار هکتار امسال به اتمام میرسد تصریح کرد: برای تامین آب  فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری با وزیر نیرو جلساتی برگزار شد و قول داده اند تا پایان این ماه سازمان آب و برق خوزستان و جهاد کشاورزی عرصه فاز دوم را که ۲۳۸هزار هکتار بوده را تأمین آب کنند تا در سال ۹۷ بتوان کار اجرایی آن را به موازات کار سازمان آب و برق خوزستان انجام داد.

شمایلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای تأمین آب کانون های فوق بحرانی چه مقدار آب مورد نیاز است بیان کرد: امسال بطور جامع و کامل پیش بینی کرده ایم ۲۲۵میلیون متر مکعب آب برای ۴۲ هزار هکتار جهت مرطوب سازی زمین و نهال های کاشته شده مورد نیاز بوده که البته این میزان در ماه های سال مختلف بوده است.
























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار