شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸

برا اساس ربته بندی صورت گرفته، دانشگاه شهید چمران در بین سایر دانشگاه های کشور جایگاه سیزدهم را به دست آورد.

حسن مروتی اظهار کرد: براساس گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC ) در اعلام نتایج رتبه بندی علمی دانشگاه های کشور در سال 1391، دانشگاه شهید چمران با دو پله صعود نسبت به سال گذشته، جایگاه سیزدهم را از نظر علمی در میان دانشگاه های کشور احراز کرده است.

مروتی با اشاره به رشد علمی در سالهای اخیر افزود: براساس اعلام این پایگاه، دانشگاه شهید چمران در سال 1389 دارای رتبه 26، در سال 1390 دارای رتبه 15 و در سال 1391 رتبه 13 را کسب کرد.

وی درخصوص شاخص های رتبه بندی دانشگاه ها گفت: پنج معيار کلي پژوهش، آموزش، وجهه بين المللي، امکانات و تسهيلات و فعاليت هاي اجتماعي، اقتصادي موسسات علمي در رتبه بندی حائز اهمیت هستند اما عمده وزن آن مربوط به فعالیت های پژوهشی مانند چاپ مقالات در مجلات، ثبت اختراع، مراکز رشد فناوری، مراکز و موسسات تحقیقاتی، بودجه پژوهشی، قراردادهای پژوهشی با دستگاه های اجرایی، قطب های علمی و .... است. بخش آموزش نیز شاخص هایی مانند تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویان مقاطع مختلف را در بر می گیرد که در رتبه بندی مورد توجه قرار می گیرند.

مروتی با تبریک کسب این موفقیت به جامعه دانشگاه شهید چمران اهواز، تصریح کرد: حفظ و نگهداری رتبه سال گذشته و ارتقای دو پله ای دانشگاه شهید چمران در رتبه بندی  مربوط به سال 1391، بسیار با اهمیت بوده و این موقعیت و جایگاه علمی برای این دانشگاه موجب مباهات است.

رئیس دانشگاه شهید  چمران اهواز بیان کرد: این موفقیت و صعود در حالی که شرایط و امکانات بسیاری از دانشگاه ها نسبت به دانشگاه شهید چمران مناسب تر و بیشتر است، نشان از همت و تلاش مضاعف مجموعه دانشگاهیان شهید چمران، مدیران و دست اندرکاران دانشگاه دارد و قطعا این جایگاه جز در سایه داشتن برنامه راهبردی مشخص و تلاش و کوشش در جهت عملی شدن این برنامه ها حاصل نمی شود.

 

مروتی اظهار امیدواری کرد در سال های پیش رو با اتخاذ ساز و کارهای لازم و کوشش و تلاش بیشتر به سمت کسب رتبه تک رقمی پیش برویم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار