اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد: حجم بارش‌ها در اهواز از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون نسبت به میانگین بلندمدت 85 درصد کاهش یافته است.
کوروش بهادری با اشاره به کاهش شدید میزان بارش‌های سال زراعی جاری در سراسر کشور، اظهار کرد: از ابتدای سال کشاورزی جاری تاکنون، حجم بارش‌های کل کشور نسبت به مدت مشابه مربوط به حد میانگین بلندمدت 61 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سال آبی از یکم مهرماه هرسال تا سی و یکم شهریورماه سال بعد محاسبه می شود، تصریح کرد: همچنین از آغاز سال زراعی جاری تاکنون حجم بارندگی در اهواز 19.5 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته که 41.2 میلی‌متر بود با کاهش حدود 50 درصد مواجه شده است.

مدیرکل هواشناسی حجم بارش‌هاخوزستان ادامه داد: همچنین حجم بارش‌های اهواز از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه در میانگین بلندمدت که 127.7 میلی‌متر بوده 85 درصد کاهش یافته است.

بهادری عنوان کرد: از آغاز سال زراعی جاری تاکنون شهرهای شادگان، اهواز، رامهرمز و آبادان در مقایسه با سایر شهرهای استان خوزستان بیشترین کاهش بارندگی را نسبت به میانگین بلندمدت داشته اند که شادگان با 86 درصد کاهش حجم بارش‌ها نسبت به مدت مشابه در میانگین بلندمدت در صدر این شهرها قرار دارد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی‌ شده است حجم بارش‌ها در بهمن‌ماه سال جاری نرمال و در اسفندماه امسال نیز تقریبا در حد نرمال باشد. در رابطه با میزان بارش‌ها در فروردین‌ماه 97 نیز گمانه‌زنی‌های بسیاری صورت گرفته و تا حدودی پیش‌بینی می‌شود که نرمال باشد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: اما تحقق این پیش‌بینی‌ها هم موجب جبران کاهش بارندگی‌ها طی ماه‌های گذشته نمی‌شود بنابراین برنامه‌ریزی دقیق در مدیریت مصرف آب توصیه شده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار