اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۲۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
نگاه شما به صنایع بزرگ معطوف شده و عزم تان را برای پیشرفت آنان جزم نموده اید. صنایع بزرگ پول هنگفت و میلیاردی می طلبد و اشتغال زایی اندک دارد. ورشکستگی آنان تمام هزینه ها را بر باد می دهد. در صورتی که صنایع کوچک هزینه ای اندک دارد و اشتغال فراوان . ورشکستگی آن بسیار کم و قابلیت انعطاف پذیری بالای دارند .

شوشان – منصور فاضلی : سالیانی است که هر بار خوزستان را به عنوان اهداف برنامه پنجم و ششم  توسعه بررسی می کنم. اوضاع اسف بار ان بیشتر نمود پیدا می کند و آمار و ارقام ها قبلی رنگ میبازد و به محاق می رود .

این فاجعه تا چه زمان باید همراه با جامعه ای که بشدت نیازمند ارامش رفاهیات، اشتغال، حقوق اولیه معیشتی ... باشد همراه است.

آن طور که پیداست در سالیان گذشته همتی برای پایان دادن به این کابوس های شوم نبوده و هر چه هم شاهدیم باز تولید همان تفکرات عصر قجری و منفعت طلبی مدیران است و بس

خوزستان با این همه پتانسیل و ذخائر و منابع و معادن غنی،  در پسرفت و واپسگرایی جزو اولین استان هاست. همان نگاهی که به مسجد سلیمان، آبادان و خرمشهر .هفتگل و اغاجری و امیدیه سال ها داشته ایم تا اصلا رشد نکنند، دولتمردان همان نگاه را 30 سال است که به خوزستان دارند.

عامدا مدیران را نه بر اساس شایستگی و پتانسیل و شاخص هایشان بلکه بر اساس عدم سابقه و تجربه و فقط بدلیل سفارش منصوب میکنند .

این نوع نگاه و این نوع از انتصاب ها باعث ویرانی خوزستان گشته، هیچ کس این ماتم بزرگ را درک نمی کند به حال خوزستان دیدگان خویش تر نمیکند .

خوزستان در ماتم و اندوه جانکاه در فقر و فلاکت و مصیبت بسر میبرد و مرکز بحران بیکاری است و چشم انتظار یاری مسئولین .

امروز در خلوت با خود میاندیشیدم که هدف از ایجاد جلسات کارگروه اشتغال چیست و چرا اصولا اینگونه جلسات ثمر بخشی لازم را ندارد .

بعد از کمی تفکر و اندیشه متوجه گشتم این کارگروه ها بر اساس تفکر همان مدیران راهبری میشود که نه سبقه ای دارند و نه شایستگی و هر کدام را بخوانی تا نظرش را در مورد موانع تولید در صنایع کوچک جویا شوی متوجه خواهی شد که فقط مدیر است و منتظر دستور مافوق و نه خود ایده پرداز است و نه خلاق .نه مدیریت راهبردی را میداند و نه همت و تلاشی در جهت رفع موانع تولید و نه خود از بیکاری رنج میبرد و نه کارگاه صنعتیش در معرض ورشکستگی و نه دغدغه تولید و نقدینگی دارد . اصولا مهمترین و کلیدی ترین واڑه موانع تولید شخص خودش است .

متعجبم از اینکه استاندار محترم بجای استفاده از تجربه متخصصان و صنعتگران صنایع کوچک در جلسات رفع موانع بهره نمی برد و جلسات را با همت همان مدیران فوق الذکر مدیریت می کند. نمی دانم ایا ایشان پیگیر می شود که موانع تولید رفع گشته اند و یا باز هم از همان مدیران فرمایشی اوضاع و احوال را رصد می کند؟ آیا ایشان تاکنون جلساتی را با خود صنعگران صنایع کوچک برگزار نموده و اجازه نطق به انان داده یا هدف فقط برقراری جلسات است و گذراندن ایام ؟

اکنون حدود چهارماه است که بصورت مستمر جلسات رفع موانع تولید برگزار می شود .

نگارنده با توجه به دخیل بودن در امر تولید و صنعت و داشتن روابط با این قشر ندیده ام موانع تولید در هیچ بخشی از صنایع کوچک حل شود. نمی دانم دلیل برگزاری این جلسات بی ثمر چیست ؟

آیا با چنین روندی انتظار رشد و ترقی و تعالی داریم انتظار داریم از واپسگرایی خارج و به سمت توسعه پایدار گام برداریم .

جناب شریعتی انچه که بنده برداشت نموده ام نه توانی برای رفع موانع تولید دارید و نه همتی برای حل این معضل شاید بخاطر نوع تخصص تان در پزشکی می باشد و عدم تجربه شما در صنایع کوچک شما را نسبت به این قشر بیگانه نموده است، نگاه شما به صنایع بزرگ معطوف شده و عزم تان را برای پیشرفت آنان جزم نموده اید. صنایع بزرگ پول هنگفت و میلیاردی می طلبد و اشتغال زایی اندک دارد. ورشکستگی آنان تمام هزینه ها را بر باد می دهد. در صورتی که صنایع کوچک هزینه ای اندک دارد و اشتغال فراوان . ورشکستگی آن بسیار کم و قابلیت انعطاف پذیری بالای دارند .

آیا شما قادر به جذب بودجه از وزارت  نفت .صندوق توسعه ملی .یا بخش های دیگری نیستید که با کم اهمیتی باعث گردیدید تا سال به پایان برسد. ایا واقعا شما در جذب بودجه به جهت اعطای تسهیلات کم بهره به صنایع کوچک عاجز می باشید .این فرصت سوزی ها توجیه پذیر نیست ..سال رو به پایان است و با توجه به عدم اختصاص بودجه ورشکستگی اکثر صنایع در ایام منتهی به سال قریب الوقوع است .

این همان بی برنامگی و نبود راهبری مناسب جهت توسعه گام به گام است و دقیقا نبود چند مشاور مفید در امور صنایع کوچک در کنار شماست .

این همان نداشتن تفکری برای حرکت توسعه ای بصورت بنیادی و راهبری برای سالیان متمادی در اینده است .جلسات رفع موانع تولید یا کارگروه اشتغال چاره کار صنایع کوچک نیست جواز گرفتن مشکل کار نیست .بلکه این صنایع فقط با تسهیلات کم بهره و نقدینگی و ایجاد زیر ساخت ها جان میگیرند و میتواند اشتغال بیافریند اگر غیر از این تفکری در سر می پرورانید نه خود را خسته کنید و نه وعده های بی سرانجام به صنایع کوچک بدهید .

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
رامهرمزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
comment
0
0
comment پناه بر خدا
این چه قلم ضعیف و انشای بی سر و ته ایه شوشششششششششششششان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار