شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
رئیس کمیسیون سلامت و بهداشت شورای شهر اهواز در گفتگو با شوشان:
حاجتی: با ایجاد شهرک سلامت ۸۰ الی ۹۰ درصد دغدغه ها و مشکلات درمانی مردم اهواز و حتی تمام خوزستان حل می شود.
فتح الله حاجتی رئیس کمیسیون سلامت و بهداشت شورای شهر در گفتگو با خبرنگار شوشان اظهار داشت: در طول ۵ دوره شورای شهر برای اولین بار کمیسیون سلامت و محیط زیست در این دوره تشکیل شده و امروز به عنوان رئیس کمیسیون خدمات شهری ، سلامت و محیط زیست با گفتگوهایی که با اعضای شورای شهر داشتیم این امر تحقق یافت.

حاجتی با اشاره به اینکه در ابتدا چندین نشست در اصفهان با حضور پروفسور سمیعی زاده و جمعی از پزشکان و اعضای شورای شهر اصفهان داشته است، بیان کرد: رایزنی و مذاکراتی با همه اعضای شورای شهر، شهردار و همچنین فرماندار اهواز انجام گرفته و ضمن ارائه توضیحات در مورد نحوه ساخت ، میزان مفید بودن اجرای طرح شهرک سلامت برای مردم و خدماتی که ارائه می شود، با استقبال همه اعضای همراه شده و سعی بر این است که حداقل یک شهرک سلامت در اهواز وحود داشته باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر در ادامه افزود: با ایجاد شهرک سلامت ۸۰ الی ۹۰ درصد دغدغه ها و مشکلات درمانی مردم اهواز و حتی تمام خوزستان حل می شود و به همین منظور با تمام توان بر ایجاد آن برای مردم استان بخصوص اهواز مصمم هستیم.

حاجتی با بیان اینکه بیماران سرطانی، تومور مغزی و بیماری های نظیر آن برای درمان خود باید به دگیر استانها سفر کنند اظهار کرد: در طرح شهرک سلامت ۱۰ دستگاه رادیوتراپی برای این بیماران در نظر گرفته شده تا قدم کوچکی برای شهروندان بخصوص خانواده هایی که بیماران سرطانی یا تومور مغزی دارند، برداشته باشیم.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه در صحن شورا اعلام کرده ام اگر ساخت شهرک سلامت مصوب نشود استعفا خواهم داد، اظهار کرد: با توجه به سابقه زیادی که در حوزه درمان و بیمارستان ها داشته و درد مردم خوزستان بخصوص اهواز را از نزدیک لمس کرده ام ، بر خود و سایر مسئولان شهری و استانی واجب می دانم در راستای خدمات رسانی و سهولت روند درمانی برای شهروندان تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه شهرک سلامت میزان بار ترافیکی را کاهش می دهد، یادآور شد: در مرکز شهر و مناطقی چون کیانپارس بار ترافیکی مشکلاتی ایجاد کرده و به عنوان مثال حمل بیمار به منظور مراجعه به مطب ارتوپد در ترافیک های مرکز بسیار دشوار است.

حاجتی با بیان اینکه شهرداری تأمین کننده زمین بوده و سرمایه گذار ساخت شهرک را بر عهده دارد، افزود: سرمایه گذارانی برای همکاری و اجرای طرح تقاضا کرده اند و به زودی آگهی جذب سرمایه گذار در روزنامه ها منتشر و کلنگ زنی این پروژه در آینده نزدیک انجام می شود.

وی با بیان اینکه در تمام کشور فقط در ۴ شهر اصفهان ، مشهد ، یزد و تهران شهرک سلامت وجود دارد، یادآور شد: در تلاش هستیم شهرک سلامت، وسیع و با تمام امکانات درمانی و همچنین متشکل از متخصصین علوم پزشکی ساخته شود که با توجه به وسعت پروژه، مدت زمان به بهره برداری رسیدن آن ۵ سال خواهد بود.

عضو شورای شهر اهواز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای کاهش بار ترافیکی در شیفت شب بیمارستان ها و عدم پذیرش مناسب بیماران چه کارهایی انجام گرفته است، بیان کرد: در مناطق مختلف اهواز برنامه ریزی هایی در جهت ساخت درمانگاه ها و کلینیک های تخصصی صورت گرفته است تا با ایجاد آن ضمن کاهش بار ترافیکی، پذیرش بیماران راحت تر و با آرامش بیشتر انجام شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار