اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
منصورکتانباف در بیست و چهارمین جلسه ی شورای اسلامی شهر ، بودجه سال 1397 شهرداری اهواز را به رییس شورای اسلامی شهر جهت بررسی و تصویب ارائه کرد.
شهردار اهواز در ابتدای این جلسه، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی، شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی گفت: همه ی ما باید با خدمت بی منت، صادقانه و با کیفیت به مردم، سرباز خوبی برای مقام معظم رهبری باشیم.

منصور کتانباف ضمن تقدیر از اعضای شورای اسلامی شهر جهت دغدغه مندی به موضوعات شهر و استان افزود: در حال حاضر موضوع ریزگردها سلامت و زندگی مردم را تهدید می کند. این ریزگردها محصول اقدامات متعددی در سالهای گذشته است و امیدوارم مسئولین، تدابیر ویژه ای را در این خصوص بیاندیشند.


وی ادامه داد: مشکل حاد دیگری که اهواز و خوزستان را تهدید می کند، کاهش شدید بارش ها و برق آبی بودن سیستم تولید برق است که در صورت عدم بارش باران با مشکلات جدی در زمینه کمبود آب و برق در گرمای سخت سال آینده مواجه هستیم. باید صرفه جویی در مصرف انرژی در دستور کار همه ی نهادها، ارگان ها و آحاد جامعه قرار گیرد و فرهنگ صرفه جویی که ریشه در آموزه های دینی دارد، به شکل های مختلف گسترش پیدا کند.

منصور کتانباف افزود: در زمینه ی توزیع شبکه برق به دلیل فعالیتهای گسترده ی اخیر شرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق، خوشبختانه پایداری برق را در این روزهای شاهد بودیم.

وی در ادامه رقم بودجه ی پیشنهادی سال 97 شهرداری اهواز را 16هزار و 300 میلیارد ریال اعلام کرد و با بیان جهت گیری های اصلی این بودجه تصریح کرد: تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام، بهره مندی ، افزایش و ارتقاء ظرفیت موجود، عدالت در توزیع امکانات، تلاش در جهت تمرکززدایی در محلات خاص (به جز شرایط ویژه)، افزایش دسترسی آسان شهروندان به سرانه های شهری از قبیل بازارچه و پارکها، توجه ویژه به زیرساخت های فرهنگی شامل تکمیل، تجهیز و راه اندازی سراهای محله، فرهنگسراها و پارک های بانوان، آغاز عملیات پروژه های بزرگ نظیر احداث شهربازی،تفرجگاهها، زیرساختهای عمرانی و... بخشی از اولویت های بودجه 97 شهرداری اهواز است.


شهردار اهواز درصد نسبت هزینه های جاری به عمرانی بودجه را 29 به 71 اعلام کرد و گفت: بودجه پیشنهادی سال 97 نسبت به سال 96، درحوزه جاری 14درصد، در حوزه ی عمرانی 7درصد و کل بودجه نیز نسبت به امسال 9 درصد افزایش داشته است.

منصور کتانباف با اشاره به منابع پیش بینی شده در بودجه سال آینده شهرداری اظهار داشت: دریافت وام از بانک شهر، فروش اموال، انتشار اوراق مشارکت و دریافت کمک از دولت جهت پروژه های قطار شهری و سایر پروژه های عمرانی، انعقاد تفاهم نامه با شرکت های نفت و فولاد و دریافت عوارض قانونی، بخشی از پیش بینی های ما در بودجه سال آینده است.

وی به افزایش هزینه های خدمات شهری نیز اشاره کرد و گفت: دلیل عمده ی این مساله افزایش ضریب نفوذ خدمات شهری در کلانشهر اهواز است. مناطق متعددی که قبلا در محدوده ی قراردادهای خدمات شهری از قبیل حمل پسماند، رفت و روب و ... نبودند، به این مجموعه اضافه شدند.

شهردار اهواز در خصوص انطباق این بودجه با برنامه پنج ساله دوم اذعان کرد: علیرغم اینکه این برنامه هنوز در شورای اسلامی شهر به تصویب نرسیده و به شهرداری ابلاغ نشده است، تلاش شده پروژه های جدید در این راستا تعریف شود.


وی با بیان اینکه این بودجه نخستین بودجه ی دوره پنجم شورای اسلامی شهر است، اظهار داشت: این بودجه با بررسی کارشناسان شهرداری و جمع بندی نظرات و بهره گیری از تجارب سالهای گذشته آماده شده است و امیدوارم در زمان قانونی آماده، تصویب و به شهرداری ابلاغ شود. بنده و سایر همکارانم آماده ی پاسخگویی به شورا درباره ی این بودجه هستیم.

شهردار اهواز همچنین با اشاره به مشکلات مالی این مجموعه، در خصوص بدهی های شهرداری اظهار داشت: یکی از برنامه های ما در این دوره انجام کلیه پرداختها اعم از حقوق، دستمزد، مطالبات پیمانکاران و هزینه های جاری براساس یک نظام مشخص و به صورت عادلانه است تا با توجه به محدودیت منابع، بیشترین رضایتمندی را در این زمینه داشته باشیم. باید توجه داشته باشیم که حجم بدهی ها بالا و درآمدها محدود است.

منصورکتانباف در پایان ضمن تقدیر از مجموعه ی شهرداری اهواز گفت: لازم می دانم از تک تک همکارانم، اعم از معاونین، مدیران، کارشناسان و پرسنل شهرداری اهواز که در مدت چهار ماه گذشته و در شرایط سخت، جهت خدمت به مردم اهواز همکاری لازم را داشته اند تقدیر و تشکر کنم. پرسنل شریف و زحمتشکی که برخلاف اکثر ارگانها از کوچکترین امکانات رفاهی برخوردار نیستند و ما به عنوان شهردار و شورای شهر موظفیم که حداقل خدمات را برای آنان فراهم کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار