شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵

شوشان: ابوذر علی زاده مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان از برگزاری 175 نشست ادبی در کتابخانه های عمومی خوزستان خبر داد.

به گزارش شوشان و به نقل از روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي خوزستان ،ابوذر علی زاده با اشاره به سند چشم انداز در كتابخانه هاي عمومي گفت : در اين سند پيش بيني شده كه كتابخانه های عمومی به مركزي براي ايجاد كانون تفكر و كانون ادبی فرهنگي تبديل شود.

علی زاده با اشاره به اينكه در سال 90 تعداد 175 نشست ادبي در كتابخانه هاي عمومي استان برگزار شده است افزود : تعداد کانونهای ادبی در استان خوزستان 37 کانون می باشد که در این شاخص استان خوزستان حائز رتبه اول در کشور می باشد.

وي در ادامه خاطر نشان ساخت : نقد و بررسي تخصصي آثار ادبي، جلسات نقد كتاب، معرفی كتاب، شعر خوانی، همایش بزرگداشت شعرای بزرگی مثل حافظ و سعدی و ... از جمله برنامه های اجرا شده در جلسات كانون هاي ادبي بوده است و به جهت انسجام بيشتر، سيري براي مستعدين اين حوزه تدوين شده است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر بالغ بر 2000 نفر عضو کانونهای ادبی می باشند افزود: این طرح چند ماهی است که در کتابخانه های عمومی استان در حال اجرا می باشد و با استقبال بسیار زیاد هنرمندان استان روبرو شده است و در آینده ای نزدیک اعضای بیشتری جذب این کانونها خواهند شد .

مسئول روابط عمومی اداره کل گفت: تاکنون کتابهای زیادی از فرهیختگان و نویسندگان استان در این جلسات با حضور شخص نویسنده مورد ارزیابی قرار گرفته است و این نشست ها را اساتید ادبیات و دانشجویان تحصیلات تكمیلی ادبیات اداره می نمایند.

وی افزود: کانونهای ادبی استان هر هفته نشت های ادبی را با حضور نویسندگان و فرهیختگان در محل کتابخانه های عمومی استان برگزار می نمایند و علاقه مندان جهت عضویت می توانند به کتابخانه های مرکزی استان و شهرستانها مراجعه نمایند.

علی زاده در پایان گفت: كانونهای ادبی با هدف كشف استعدادهای جوانان و ايجاد بستر مناسب برای شكوفايی اين استعدادها آغاز به کار نموده است و روز به روز هم بر تعداد آنها افزوده می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار