شرکت آمازون روز دوشنبه اولین نمونه از چنین فروشگاهی را رسماً افتتاح کرد که در آن اقلام غذایی معمولی مثل شیر، به فروش میرسد. کارمندان شرکت آمازون حدود یک سال است از این فروشگاه که در طبقه هم کف ساختمان این شرکت در شهر سیاتل قرار دارد به صورت آزمایشی استفاده میکردند.
نه صندوقدار، نه فروشنده و نه صف. این آینده فروشگاه و خرید به سبک آمازون است.
شرکت آمازون روز دوشنبه اولین نمونه از چنین فروشگاهی را رسماً افتتاح کرد که در آن اقلام غذایی معمولی مثل شیر، به فروش میرسد. کارمندان شرکت آمازون حدود یک سال است از این فروشگاه که در طبقه هم کف ساختمان این شرکت در شهر سیاتل قرار دارد به صورت آزمایشی استفاده میکردند.
افتتاح این فروشگاه نشانه دیگری از طرح آمازون برای گسترش حضور فیزیکی این شرکت است. آمازون تاکنون چندین کتابفروشی تأسیس کرده و در فروشگاههای زنجیرهای مثل کولز شعبه زده و سال گذشته نيز شرکت بزرگ عرضه مواد غذایی «هول فودز» را خریداری کرد که بیش از ۴۷۰ شعبه دارد.
اما این فروشگاه آزمایشی و جدید موسوم به «آمازون گو» با فروشگاههای مواد غذایی یا بقالیهای محل یک تفاوت فاحش دارد. خریداران با اسکن کردن اپلیکیشن «آمازون گو» روی یک حسگر مخصوص، وارد فروشگاه میشوند و وقتی کالایی را از روی قفسه برمیدارند آن به فهرست خرید مجازی خریدار افزوده میشود.
اگر کالا به قفسه برگردانده شود، خودبخود از فهرست خرید حذف خواهد شد، و بهای کالاهای خریداری شده هنگام ترک مغازه از طریق اپلیکیشن از کارت اعتباری خریدار برداشت میشود.