اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
نماینده ماهشهر:
علی گلمرادی: مدیریت نامناسب منابع آبی دلیل اصلی بحران بی آبی و نابودی کشاورزی خوزستان است که راه خروج از این مشکل تدوین یک برنامه جامع و هدفمند توسط دولت است.
علی گلمرادی وضعیت آب شرب و کشاورزی خوزستان را بسیار نگران کننده برشمرد و اظهار کرد: امروز وضعیت آب شرب و کشاورزی به یک معضل اساسی در کشور تبدیل شده است و مشکلات بسیاری را درپی داشته که این وضعیت در خوزستان بسیار حاد و نگران کننده است. 

وی افزود: به دلیل کمبود منابع آبی در حال حاضر کشاورزی استان به سمت نابودی می رود و رها سازی نشدن حق آبه در رودخانه های استان به خصوص در شهرهای هندیجان، امیدیه و بندرماهشهر باعث هدر رفتن زحمت کشاورزان استان شده است. 

نماینده مردم شهرستان های بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه در ادامه با تاکید بر لزوم جبران خسارت های وارد شده به کشاورزان خوزستانی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت مشکلات کشاورزان و بی آبی در استان خوزستان جلسه مشترک کمیسیون انرژی و وزارت نیرو با حضور نمایندگان ه ویژه وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور ، رئیس سازمان هواشناسی کشور و کارشناسان و متخصصان حوزه آب کشور برگزار شده و پیرامون بحران آب کشور و به ویژه خسارت های وارد شده به کشاورزان خوزستانی بحث و به تبادل نظر شد. 

گلمرادی اضافه کرد: کشاورزان خوزستانی بیشتر از قشر آسیب پذیر و کم درآمد محسوب می شوند و توان تحمل خسارت هایی که در چند سال گذشته به آنها وارد شده را ندارند از این رو ضرورت دارد دولت در این رابطه چاره اندیشی کند و راهکاری برای جبران این خسارات ارائه دهد. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری بحران بی آبی در استان خوزستان را نتیجه کم تعهدی مسوولان گذشته عنوان کرد و گفت: با وجود ظرفیت های کلان در استان خوزستان متاسفانه مشکلات بی آبی و کشاورزی در این استان به یک داستان تکراری تبدیل شده است. 

وی گفت: این معضل نتیجه کم تعهدی مسوولان گذشته است که کشاورزان خوزستانی را که در گذشته شغل اصلی و منبع درآمد آنها بوده متضرر کرده است. 

وی اضافه کرد: مدیریت مناسب منابع آبی و احیای منابع آبی دچار بحران شده است که نیازمند یک برنامه جامع و هدفمند از سوی دولت می باشد. 

وی گفت: رفع بحران بی آبی مهم ترین دغدغه های نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی است و این موضوع را تا حصول نتیجه با جدیت دنبال خواهند کرد. 

ماهشهر در جنوب خوزستان و در ساحل خلیج فارس، پس از عسلویه قطب پتروشیمی کشور است. 


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار