شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
دبیراجرایی پنجمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه:
دبیراجرایی پنجمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور با اشاره به حضور حدود ۶۰ شرکت‌کننده از حدود ۱۵ استان کشور در این ماراتن، گفت: باید جوانان را به ایده‌پردازی برای حل مشکلات جامعه در بستر فناوری اطلاعات تشویق کنیم.
دکتر محمدجواد رشتی اظهار کرد: این پنجمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه در کشور است که چهار دوره قبل آن در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده است. این ماراتن با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و پارک علم و فناوری خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز برنامه‌ریزی شده است و در سالن شهید تندگویان دانشکده تربیت بدنی این دانشگاه درحال برگزاری است.

وی افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این ماراتن استعدادیابی و ایده‌پردازی در حوزه‌های مختلف در بستر تلفن همراه است. در این مسابقه شرکت‌کنندگان با تشکیل تیم‌هایی در محورها و چالش‌هایی در حوزه‌های مختلف به آن‌ها معرفی شده است ایده‌های خود را ارائه می‌کنند. سپس راهنمایی‌های لازم درباره نحوه ارائه ایده خود را دریافت می‌کنند.

دبیراجرایی پنجمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور گفت: شرکت‌کنندگان در مدت ۴۸ ساعت به طور مداوم برای تکمیل ایده‌های خود کار کرده و در بستر تلفن همراه این ایده‌ها را پیاده‌سازی می‌کنند. این ماراتن از ساعت ۹ صبح روز گذشته(پنجشنبه) آغاز شده است و تا ۹ صبح روز آینده(شنبه) ادامه خواهد داشت. پس از ارزیابی‌های داوران امتیازاتی دریافت می‌کنند و در نهایت فردا در اختتامیه ایده و برنامه طراحی شده را ارائه می‌کنند. برنامه‌ها از نظر اقتصادی نیز بررسی می‌شوند و در نهایت با جمع امتیازات افراد برتر انتخاب می‌شوند.

رشتی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات در مجموع ۱۰۷ نفر از حدود ۱۵ استان برای شرکت در مسابقات ثبت‌نام کرده بودند که حدود ۶۰ نفر برای مسابقات مراجعه کردند. این افراد باید در محورهای سلامت و محیط زیست، ارائه خدمات اجتماعی در حوزه‌های مختلف، بازی و سرگرمی و ارائه سیستمی برای توزیع، فروش و ارائه محتوای دیجیتال ایده‌های خود را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کارآفرینی یکی از محورهای مورد تاکید مردم و مسئولان است و اینکه جوانان باید تلاش کنند تا کسب و کار خود را راه اندازند و با توجه به اهمیت فناوری اطلاعات به عنوان یک زیرساخت و بستر برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلف بسیار مهم است که جوانان ما بتوانند در این راه با تشکیل تیم‌هایی از متخصصان فناوری اطلاعات و متخصصان حوزه‌های خاص مد نظر خود، تخصص خود را در بستر فناوری اطلاعات پیاده‌سازی کنند. این مسابقات می‌تواند جوانان را به تیم‌سازی هدایت کرده تا فعالیت‌های خود را پیش ببرند.

دبیر اجرایی پنجمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه گفت: در این مسابقه با توجه به اینکه شرکت‌کنندگان در مدت ۴۸ ساعت با حجم کاری بالایی روبه‌رو هستند قطعا در این مدت نمی‌توانند یک محصول کامل تولید کنند و محصول ارائه شده یک محصول اولیه خواهد بود اما ما باید جوانان را به ایده‌پردازی برای حل مشکلات مختلف جامعه و تیم‌سازی تشویق کنیم.



/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار