شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۱

روزنامه آرمان در ستون شنیده‌های امروز یکشنبه خود نوشت:

*شنیده شد که سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در حاشیه مراسم تجلیل از حدادعادل به سوالی درباره قالیباف جواب قانع‌کننده‌ای نداد. خردادنیوز نوشت؛ وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در دیداری که بعد از انتخابات، با مقام معظم رهبری داشتید ایشان توصیه‌ای درخصوص آقای قالیباف به شما داشتند، سکوت کرد. وی در پاسخ به همان سوال که مجدد از سوی خبرنگار پرسیده شد اظهار کرد: قصد مصاحبه ندارم.

*شنیده شد که پس از دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و آلمان و در شرایطی که خبرنگاران درحال پوشش مصاحبه‌های سرمربیان دو تیم بودند، وسایل شخصی خبرنگار مهر به سرقت رفت! مهر نوشت؛ این اتفاق در شرایطی رخ داد که افراد حاضر در محل برگزاری نشست دارای آی‌دی کارت بودند و فرد عادی در آن محوطه حضور نداشت اما در کمال تعجب کوله‌پشتی، کامپیوتر و تلفن همراه خبرنگار گروه ورزشی مهر به سرقت رفت و دقایقی بعد موبایل به سرقت رفته خاموش شد. این اتفاق در شرایطی رخ داده که ماموران حراست برای ورود خبرنگاران به محل نشست خبری سختگیری زیادی انجام می‌دهند و افراد را بدون آی‌دی کارت‌های ویژه به این محل راه نمی‌دهند.

*شنیده شد که شرکت گوگل به مناسبت آغاز ماه رمضان صفحه‌ای ویژه راه‌اندازی کرده است. فرارو نوشت؛ در این صفحه که با شعار کشف راه‌های با هم بودن در ماه رمضان آغاز به کار کرده، ابزارهایی از گوگل را که می‌تواند در این ماه برای کاربران مفیدتر باشد می‌توان دید.

*شنیده شد که رضا صادقی در صفحه شخصی خود در متنی کوتاه ضمن انتقاد به شرایط حاکم بر فضای موسیقی کشور، شجریان را همچون ستون تخت جمشید هنر ایران دانست. قانون‌آنلاین نوشت؛ وی همچنین ضمن حمایت از روزبه بمانی از شرایطی که برای برخی ترانه‌سرایان بنام همچون ترانه مکرم به وجود آمده و باعث شده تا به نوعی نامشان از آثار منتشرشده حذف شود، انتقاد و پیش‌بینی کرد که شاید به‌زودی نام او هم نابردنی شود.

*شنیده شد که یک موسسه تحقیقاتی در کانادا اخیرا در گزارشی مدعی شده است که به‌رغم تحریم‌های سخت در حوزه تکنولوژی ارتباطات، بسیاری از تجهیزات مانیتورینگ و فیلترینگ یک شرکت آمریکایی در بسیاری از سیستم‌های ایران، سوریه و سودان وجود دارد. تابناک نوشت؛ موسسه تحقیقاتی «سیتیزن لب» وابسته به دانشگاه تورونتو در کانادا که یک آزمایشگاه و موسسه تحقیقاتی بینا رشته ایر برای مانیتور، تحلیل و برآورد عملکرد قدرت سیاسی در حوزه فضای مجازی است، در گزارشی که اخیرا منتشر کرده وجود دستگاه‌ها و تجهیزات مانیتورینگ و فیلترینگ اینترنت یک شرکت آمریکایی به نام «بلو کوت سیستم» در ایران و همچنین 82 کشور دیگر را ادعا کرده است.

*شنیده شد که شیخ جعفر شجونی که تمام هم و غمش سخنرانی و مصاحبه علیه اصلاح‌طلبان است و بارها آرزوی رییس‌جمهور شدن حسین شریعتمداری را مطرح کرده است در تازه‌ترین اظهاراتش علیه اصلاح‌طلبان گفت: در این دوران یک نواب صفوی کم داریم تا ریشه برخی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب را از ته بزند و شیشه روزنامه‌هایی که از خارج حمایت مالی می‌شوند را بشکند!

*شنیده شد که روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «عروس هزارداماد» نوشت: تحمیل سرنوشت «دولت اصلاحات»‌ به «دولت اعتدال»، یکی از اولویت‌بندی‌های اصلی طیف ساختارشکن و تندرو به شمار می‌رود. این جریان همان‌گونه که در پوشش اصلاحات، «ضد اصلاحات» را در پیش گرفت و موجی از ناکارآمدی، ناراضی تراشی، درگیری درون حاکمیت، آشوب‌افکنی و قفل کردن امور ملی را پدید آورد، اکنون درصدد است با مصادره و تحریف شعار دینی و عقلانی «اعتدال» که از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی مطرح شده، همان جریان «ضد اعتدال» (افرط و تفریط) را باز تولید کند. طیف مذکور به رئیس‌جمهور و دولت جدید به چشم یک پل گذار» و «نردبان» می‌نگرد. یادآور می گردد روزنامه کیهان بارها به دولت روحانی توصیه وهشدار داده است.

*شنیده شد که رهبر اخوان المسلمین از تشکیل ارتش آزاد در داخل خاک مصر برای آزادی مرسی خبر داد. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری سی ان ان؛ نشریه النهار الجدید الجزایر اعلام کرده است، محمد بدیع رهبر جماعت اخوان المسلمین مصر، شورای عالی نیروهای مسلح مصر و احزاب مخالف هوادار انقلاب 30 ژوئن را به تاسیس ارتش آزاد در این کشور تهدید کرده است. براساس اطلاعات این نشریه الجزایری؛ محمد بدیع گفته است که هدف ارتش آزاد مصر بازگرداندن مشروعیت قانون اساسی به کشور و باز گرداندن محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر به قدرت است.

شوشان: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار