شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت و این دانشگاه خبر داد.
دکتر ابراهیم حاجی‌دولو با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه شهید چمران اهواز و شرکت ملی نفت در حوزه اکتشاف نفت، اظهار کرد: برای استفاده از پتانسیل روش ژئوشیمی در زمین‌شناسی برای اکتشاف نفت، این تفاهم‌نامه امضا شده است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های بالای گروه زمین‌شناسی نفت دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: با توجه به اینکه گروه زمین‌شناسی نفت دانشگاه از قدیمی‌ترین گروه‌های دانشگاه و کشور در این حوزه است و در زمینه اکتشاف نفت با استفاده از روش‌های ژئوشیمی، پروژه‌های متعددی را انجام داده است، طی این تفاهم‌نامه دانشگاه شهید چمران ماموریت پیدا می‌کند تا در زمینه اکتشاف نفت در حوزه دشت آبادان، فعالیت‌های تحقیقاتی انجام داده، سپس نتایج این تحقیقات را به مدیریت اکتشافات شرکت ملی نفت ارائه کند تا این شرکت بداند در کدام مناطق احتمال کشف نفت بیشتر است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این تفاهم‌نامه پنج‌ساله بوده و یکی از پروژه‌های کلان دانشگاه است. دانشگاه انجام پروژه‌های کلان و درازمدت منطبق بر نیازهای منطقه را در برنامه کاری خود دارد تا براساس آن، هم اساتید خدمات مفیدی ارائه دهند و هم دانشجویان ارشد و دکترا پایان‌نامه‌های خود را در همین راستا تعریف کنند. این کار علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان موجب برطرف شدن یک نیاز در جامعه نیز می‌شود.

حاجی‌دولو خاطرنشان‌کرد: برنامه‌های متعدد دیگری در این راستا در برنامه کاری ما قرار دارد؛ به طور مثال برای انجام یک پروژه در زمینه روش‌های نوین بهره‌برداری از چاه نفت با شرکت فلات قاره و برای انجام یک پروژه در حوزه ساخت توربین‌های آبی کوچک با سازمان آب و برق در حال مذاکره هستیم.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار