اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ماهشهر عنوان کرد:
حمیدرضا رشیدی : وضعیت آب در شهرستان بسیار بحرانی است و اگر تا یک هفته دیگر آب مورد نیاز کشاورزان تامین نشود، بالای 90درصد از مزارع دچار خسارت‌های بسیار شدیدی می‌شوند.
حمیدرضا رشیدی اظهار کرد: سال گذشته در این مرحله از کشت، آب سوم را برای کشت مصحولات توزیع کرده بودیم اما اکنون هنوز آب اول نیز به طور کامل تامین نشده است. 
  
وی افزود: وضعیت آب در شهرستان بسیار بحرانی است و اگر تا یک هفته دیگر آب مورد نیاز کشاورزان تامین نشود، بالای 90درصد از مزارع دچار خسارت‌های بسیار شدیدی می‌شوند. 
  
مدیر اداره جهاد کشاورزی ماهشهر با بیان این‌که وضعیت تامین آب در شهرستان ماهشهر بسیار خراب است، تصریح کرد: در حال حاضر مبارزه با علف‌های هرز با استفاده از علفکش از سوی کشاورزان انجام گرفته و به این دلیل شوک به مزارع وارد شده است زیرا آماده آبیاری هستند و اگر آب تامین نشود با خسارت مواجه خواهیم شد. 
  
رشیدی بیان کرد: در صورتی که آب به مزارع داده نشود، با توجه به استفاده از علفکش، مزارع ماهشهر نابود می‌شوند.
  
وی گفت: آب مورد نیاز کشاورزان از رودخانه جراحی تامین می‌شود و در این حوضه آبی بیشتر با بحث سوء مدیریت مواجه هستیم به شکلی که در حال حاضر وضعیت در این حوضه خوب نیست. 
  
مدیر اداره جهاد کشاورزی ماهشهر خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت گندم و جو در این شهرستان حدود 10هزار و 500 هکتار است و 2200هکتار نیز نخیلات در این شهرستان وجود دارد.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار