شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
نماينده مردم اهواز خطاب به وزير نيرو :
همايون يوسفي : انحراف در مسیر خصوصی سازی، نه تنها دستاوردی نداشته بلکه سبب می شود که صنایع واگذار شده را با مشکلات و معضلات عمده ای مواجه سازد.
 همزمان با روند گسترده خصوصی سازی در برخي وزارتخانه ها، انتقادات گسترده ای نیز نسبت به آن مطرح شده است به طوری که برخی کارشناسان معتقد هستند که خصوصی سازی در برخي وزارتخانه ها از جمله وزارت نيرو به طور مطلوب اجرا نشده و حتی در برخی موارد به ضرر منافع کشور منجر شده است.

بررسی ها نشان می دهد که برخي واحدهای تولیدی وزارت نيرو از شرکت های تخصصی خود گرفته شده و به اسم خصوصی سازی بعضا به افراد خاص يا دستگاه هاي شبه دولتی واگذار شده اند.

وضعیت شرکت های واگذار شده در استان تاكنون موفق نبوده است به گونه اي که موجی از ناامیدی و اعتراض را در پی داشته و دارد.

با نگاهي مختصر به واگذاري هاي انجام شده در خوزستان از جمله، فولاد خوزستان، گروه ملي، لوله سازی، فارسیت، نیشکر هفته تپه و ... به اين نتيجه مي رسيم كه تاكنون مردم خوزستان خاطره خوشي از واگذاري ها به ياد ندارند.

واگذاری هایی که ظاهرا نه برای ارتقا بهره وری بلکه برای تامین رانت ها و باندهایی که شومی قدمشان بر هر شرکتی وارد شود صدای جغدهای سکوت طنین انداز خواهد شد!

اما چند صباحی است صدای این دهل نامبارک (واگذاري به بخش خصوصي) در نزدیکی های قلب تپنده برق خوزستان به گوش می رسد.

متاسفانه اين پديده شوم و نامبارك (با اجراي وضعيت فعلي) به سراغ نيروگاه رامين اهواز آمده است!

در شرایط حساس فعلي خوزستان، که از کمبود آب، وضعیت ریزگردها و بيكاري رنج می برد اضافه کردن چالش جدیدی به نام برق حتما وضعیت قابل قبولي را رقم نخواهد زد.

حال که دولت نتوانسته مشکل هوا، آب و بیکاری خوزستان را حل کند، حداقل دولت تدبير و اميد، آشفته کردن تامین برق بیش از یک سوم مردم استان را با بي تدبيري به نام خود ثبت نکند.

از آن جايي كه تعدادي از نیروگاه های خوزستان به بخش خصوصی واگذار شده است و طبق قانون دولت می تواند 20 درصد تولید برق را در اختیار خود نگه دارد و نیروگاه رامین با فاصله کم نسبت به اهواز و نیز توان بالای آن که حدود 35 درصد برق تولیدی خوزستان را تامین می کند، متخصصين بر اين باور هستند كه اين نيروگاه باید در اختیار دولت بماند.

البته بعد از اعتراضات كارشناسان و متخصصين صنعت برق كشور و استان به واگذاري نيروگاه رامين، برخي نمايندگان مجلس نيز بيكار ننشسته و در راستاي حمايت از بيت المال به دست اندركاران هشدار دادند.

در همين راستا نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي به وزير نيرو براي واگذاري نيروگاه رامين تذكر داد.

همايون يوسفي طي نامه اي بابت روند مشكوك و اقدامات خلاف قانون در واگذاري نيروگاه رامين به اردكانيان تذكر داده و خواستار توقف و بازنگري در روند واگذاري اين نيروگاه شده است.

 اميد است ساير نمايندگان مردم خوزستان در مجلس شوراي اسلامي و همه دلسوزان نظام  با ورود به اين گونه واگذاري ها، از ضايع شدن بيش از پيش حقوق مردم مظلوم خوزستان جلوگيري 
به عمل آورند.

/نسیم خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار