اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:
اسماعیل نجار: ممکن است کشت تابستانه محصولات کشاورزی سال آینده در استان خوزستان به دلیل مسایل آبی تقلیل پیدا کند.
اسماعیل نجار در خصوص وضعیت کشت و بحران بی آبی در خوزستان اظهار کرد: در این زمینه باید وزارت کشاورزی تصمیم‌گیری کند اما مدیریت بحران کشور نیز جلساتی را در این خصوص برگزار کرده است. 
  
وی افزود: جلسات مدیریت بحران آب با حضور وزیر نیرو و وزیر کشور و در سطح کارشناسی با حضور مدیریت بحران تشکیل شده و در زمینه وضعیت آب در کشور تصمیماتی اتخاذ شده است. 
  
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا آب را مدیریت کنیم و بتوانیم در این شرایط کمبود بارش و افزایش دما، آب را در بخش‌های مختلف از جمله شرب، کشاورزی و... صرفه‌جویی کنیم. 
  
نجار در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است سال آینده کشت تابستانه محصولات کشاورزی در خوزستان به دلیل وضعیت بحرانی آب ممنوع شود؟ خاطرنشان کرد: ممکن است کشت تابستانه محصولات کشاورزی در سال آینده در استان خوزستان به دلیل مسایل آبی تقلیل پیدا کند. 
  
وی در خصوص قانون مدیریت بحران و وضعیت تصویب آن در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مدیریت بحران به صورت آزمایشی پس از حادثه بم و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای 5سال به صورت قانون درآمد. پس از اینکه مسئولیت کار به عهده من واگذار شد، این 5سال به اتمام رسیده بود و به فوریت برای تمدید این قانون تا پایان سال 93 لایحه‌ای تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیم. 
  
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: همزمان نیز کار و تلاش را آغاز کردیم تا بتوانیم لایحه دائمی شدن این قانون را تقدیم مجلس کنیم و در این زمینه شهریورماه 93این لایحه را تقدیم دولت کردیم و در نهایت ابتدای سال 94 این لایحه تقدیم مجلس شد. مجلس به دلیل حساسیت، این موضوع را در کمیسیون‌های مختلف به بحث گذاشت و در نهایت در یک کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار گرفت. 
  
نجار ادامه داد: پس از بررسی‌های مختلف در کمیسیون‌های متفاوت این طرح در مجلس شورای اسلامی دوره گذشته نهایی شد و قرار بود به صحن علنی برود اما به دلیل ارائه برنامه ششم و بودجه سال 96 این طرح مسکوت ماند. 
  
وی افزود: وقتی نمایندگان جدید آمدند، به دلیل حساسیت موضوع عنوان کردند که ما نیز بر روی این طرح بحث داریم و این طرح مجددا در کمیسیون شوراها مطرح شد. در این زمینه تلاش شد تا هماهنگی‌هایی میان مجلس و دولت پیش بیاید که خوشبختانه این امر محقق شد و در نهایت مدتی پیش این طرح در دستور مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. 
  
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: این طرح به دلیل ارائه بودجه سال 97در مجلس شورای اسلامی بازهم مسکوت ماند و با توجه به حادثه‌ای که در کرمانشاه رخ داد، مسایلی مطرح می‌شود که باید این قانون جامع تر باشد. اگر اعتبارات سازمان مدیریت بحران وسیع تر و اختیارات بیشتر شوند، بهتر می‌توان تصمیم‌گیری کرد. 


/ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
comment
0
0
comment خوزستان را از کشت محروم می کنند تا آب را به اصفهان ببرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار