اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
بخشدار شهیون دزفول گفت:جاده سالندکوه و مسیر ارتباطی افزون بر 50 روستای دهستانهای احمدفداله و دره کاید به دلیل بارش برف سنگین بسته است و تلاش برای بازگشایی مسیر از صبح روز دوشنبه آغاز شده و ادامه دارد.
محمدحسین خجسته کیا افزود:بر اثر بارش گسترده برف در ارتفاعات کوهستانی شهیون ، جاده سالند از روز یکشنبه تاکنون بسته شده و ارتباط روستاهای واقع در دهستان های احمدفداله و دره کاید نیز قطع شده است.

وی افزود:از ساعات ابتدایی امروز عملیات بازگشایی مسیر مذکور با کمک ماشین آلات راهداری آغاز شده اما با وجود تلاش صورت گرفته به علت وسعت برف هنوز مسیر مذکور بازگشایی نشده است.

وی ارتفاع برف در کوهستان شهیون را بیش از 30 سانتی متر اعلام کرد و گفت:به دلیل بارش برف سنگین ، لودر راهداری نیز با به زنجیر چرخ مجهز شده است.

خجسته کیا با تائید قطع ارتباط روستاهای گرفتار در برف در شهیون گفت:باید مسیر باز شود تا ضمن ارتباط با اهالی در صورت وجود مشکل و کمبود اقدام شود.

بخشدار شهیون اظهار کرد:یکدستگاه خودروی وانت نیسان با سه سرنشین به علت حجم زیاد برف در مسیر سالن کوه گرفتار شده بود که با تلاش صورت گرفته خانواده گرفتار در این خودرو نجات یافتند .

مناطق کوهستانی و مرتفع دزفول در بخش های شهیون و سردشت دزفول در پاییز و زمستان امسال در چند نوبت شاهد بارش برف بودند.

ارتفاع برف در نیمه دی ماه در مناطقی از ارتفاعات کوهستانی دزفول به بیش از نیم متر نیز رسید.
اواخر دی ماه نیز بر اثر بارش برف و باران در ارتفاعات کوهستانی شمال دزفول ،‌برق دهستان احمدفداله قطع شد.

فاصله شهر دزفول تا دهستانهای احمد فداله و دره کاید 120 کیلومتر می باشد.

بخش کوهستانی شهیون دزفول با پنج دهستان 2 هزار و 892 کیلومتر مربع وسعت دارد.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار