اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
در این نشست که با حضور آقایان زمانی ، قنواتی ، مردانی و شمخانی برگزار شده بود آقایان قنواتی ، شمخانی و زمانی به بیان بیلان کاری و برنامه های منطقه آزاد پرداختند. مدیر اداره ی ارشاد منطقه با اشاره به این که در آستانه ی ورود به چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم،از برگزاری آثار سینمایی شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر همزمان با سایر استانها خبر داد.
شوشان خرمشهر:در این نشست که با حضور آقایان زمانی ، قنواتی ، مردانی و شمخانی برگزار شده بود آقایان قنواتی ، شمخانی و زمانی به بیان بیلان کاری و برنامه های منطقه آزاد پرداختند.
مدیر اداره ی ارشاد  منطقه با اشاره به این که در آستانه ی ورود به چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم،از برگزاری آثار سینمایی شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر همزمان با سایر استانها خبر داد.
قنواتی گفت فیلمهای جشنواره در بخشهای کودک و نوجوان،فیلمهای شرکت کننده در مسابقه ی سینمای ایران و فیلم مستند بانوی قدس ایران به نمایش در خواهد آمد.
افتتاحیه ی جشنواره فیلم "چهاردهم بهمن ماه" در خرمشهر و اختتامیه در آبادان برگزار خواهد شد.
با هماهنگی سازمان سینمایی با مدیران سینمایی و موسسه سینما شهر نشستی برای تجهیز سالنهای سینمایی برگزار میشود.
قنواتی از اجرای سینمای پرتابل برای روستاها و بخشهایی که به سینما دسترسی ندارند خبر داد.
علاوه برآن در کنار جشنواره،برگزاری بخش "تجلی اراده ی ملی" با هماهنگی دبیرخانه از دیگر برنامه های منطقه آزاد و اداره ی ارشاد اسلامی است.
قنواتی توضیح داد که در "جشنواره ی تجلی اراده ملی"سازمان ها و وزارتخانه ها و دستگاه ها به آثار شرکت کننده در جشنواره جوایزی را اهدا میکنند که این مراسم طبق پیش بینی سازمان در ۲۲ و ۲۳ اسفند ماه در آبادان در فضایی بازبرگزار می شود تا بتوانیم میزبان جمع کثیری از مردم باشیم.

در ادامه ی صحبتها قنواتی به تامین اعتبارات عمرانی قابل توجهی در حوزه ی فرهنگی اشاره کرد که کلیه ی مجتمع های فرهنگی آموزشی حوزه ی هنر از جمله کانون پرورش فکری و کتابخانه و سالن های ارشاد و بخشهای خصوصی و به طور کل فضاهای مورد توجه مردم و هنرمندان را در بر می گیرد.
از دو هفته ی آینده کار مرمت ، تجهیز و  بهسازی آغاز خواهد شد و در فصل اول سال آینده کلیه مراکز فرهنگی به سیستمهای صوتی،تصویری تجهیز میشوند و سالنهای متروکه مرمت و آماده بهره برداری خواهند بود ، در کل مبلغ شش میلیارد و پانصد میلیون تومان برای تعمیر،تجهیز و توسعه هزینه خواهد شد.

در بخش بعد موعود شمخانی ، معاونت فنی و امور زیربنایی منطقه آزاد  برنامه ها و بیست طرح عمرانی منطقه برای دو شهر آبادان و خرمشهر را به اطلاع رساند.

عمده ی این برنامه ها به شرح زیر است.
ـ چمن مصنوعی رمیله
ـ شبکه ی فاضلاب آلبوناهی
ـ بارانداز 13هکتاری شلمچه که زیر ساخت مهمی در بازه ی صادرات در منطقه خواهد بود.
ـ تکمیل پروژه ی اروند صغیر;طول اروند صغیر "هفت کیلومتر"است که ۳/۵کیلومتر آن انجام شده و برای باقیمانده ی آن ۳۵ میلیارد تومان ردیف بودجه اختصاص داده شده که کلنگ زنی آن در ۲۲ بهمن ماه اجرا خواهد شد.
- اتصال ریلی  شهرک های صنعتی خرمشهر ، آبادان و بندر امام 
- برگزاری آیین کلنگ زنی اجرای فاز دوم ترمینال آبادان با بودجه ای به مبلغ ۲۸ میلیارد تومان.
-بهسازی معابر امیرآباد،علوانیه و شطیط که اجرای این پروژه ۶۰ میلیارد تومانی بر عهده ی شهرداری آبادان است.
- اجرای فاز دو پروژه ی امیرآباد به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان.

شهرداری خرمشهر در این پروژه ها سهم کمتری ندارد و تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده پروژه های مربوطه با اختصاص بودجه های تعیین شده آغاز به کار خواهند کرد ، به دلیل مسائل خاص انتخاب شهردار پروژه های عمرانی در خرمشهر دیرتر از آبادان شروع شد.
- ۲۸ میلیارد تومان به پارکها و فضای سبز و فاضلاب و آب و برق دو شهر آبادان و خرمشهر اختصاص داده شده که مجری این طرحها،بنیاد مسکن خواهد بود.
- پروژه پارک خطی خرمشهر از میدان پمپ بنزین تا ساختمان جدید سازمان منطقه آزاد با هزینه ی ۴ میلیارد تومانی که اجرای این طرح به عهده ی شهرداری خرمشهر می باشد که از فردا شروع خواهد شد.

- ترمیم و بهسازی ۱۳ میدان خرمشهر هم از برنامه های دیگر منطقه است.
در این پروژه بحث طراحی هندسی و ترافیکی به عهده ی سازمان و جابجایی تیر برق و آسفالت به عهده ی شهرداری است.

شمخانی در پایان گفت علاوه بر این طرحها ما بصورت دائم با مجریان عمرانی تعامل داشته ایم و برای بودجه ی سال آینده ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان جذب خواهیم داشت.

شمخانی در جواب یکی از خبرنگاران که پرسید چرا در خصوص پروژه ها و طرح ها اطلاع رسانی نمیشود گفت روحیه ی هیئت مدیره ی سازمان این است که اهمیت زیادی به اطلاع رسانی نمیدهد.
ایشان در ادامه تأیید کرد که البته مردم حق دارند از این برنامه ها اطلاع داشته باشند.

مدیر عامل سازمان در ادامه ی صحبتهای شمخانی اظهار داشت که ما در منطقه با ضعف اطلاع رسانی روبرو هستیم،ضعفی ساختاری که از همان اوائل تا کنون نتوانستیم روابط عمومی قوی داشته باشیم که امیدواریم با تغییرات جدید و با حضور تیم فعلی شاهد پیشرفت و شکوفایی این بخش باشیم.


زمانی گفت اطلاع رسانی جزء حقوق مردم است،هم کسانی که فعالیت میکنند و هم کسانی که خدماتی برایشان انجام میشود.
بیشتر اقدامات منطقه زیرساختی است و بالطبع مردم دیر و سخت از آن مطلع میشوند.
اساس دموکراسی رسانه و اصحاب رسانه هستند و علاوه بر اینکه در پیشبرد امور دخیل هستند باید مورد احترام قرار بگیرند.
زمانی گفت مشکل اصلی مردم ما و بخصوص مدیران دولتی خودسانسوری است و در این خصوص از اصحاب رسانه خواست همواره تقاضای شفافیت داشته باشند و مدیران هم موظفند مطالب را بازگو کنند.
زمانی ابراز امیدواری کرد که منطقه آزاد به سمت پایلوت شدن برای توسعه فرهنگی و هنری گام برمیدارد.

در پایان برخی از خبرنگاران خواستار شفافیت بیشتر مسئولین منطقه در خصوص مبالغ هزینه شده در جشنواره طلایی اروند و هزینه های تبلیغاتی  مربوط به آن شدند و از عملکرد سازمان در این خصوص ابراز نارضایتی کردند.


گزارش : رویا اکبری



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار