شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۷

وقتی از رسانه ها شنیدم که مدیری از مدیران ورزشی کشور ، از قراردادهای میلیاردی بازیکنان فوتبال دفاع کرد و افزایش غیر عادی دستمزد آنان را به نسبت تورم و … ، امری کاملا طبیعی دانست و حق را به آنان داد ، به یکباره دلم سوخت و از جنوب غربی و دورافتاده ترین نقطه خوزستان درخواست کردم شماره حسابی برای ارسال کمک مالی به بازیکنان فوتبال برای مقابله بهتر آنان با تورم در اختیارمان قرار دهند تا از خجالت آنان در آییم!

می دانید چرا؟ چون ما چیزهایی داریم که حاضریم همه پول های خود را به دیگران بدهیم اما آنها را از دست ندهیم.

البته نوش جان همه فوتبالیست های عزیز که برای سه سال ، ۶ میلیارد تومان می گیرند. صمیمانه می گویم : واقعاً نوش جانشان. حق آنهاست چون زحمت می کشند!!! اما صادقه به این بر و بچ فوتبالی عرض می کنم که باور کنید اینجا ، نان گرم و خالی ما خیلی بیشتر می چسبد. اگر قبول ندارید ادامه مطلب را بخوانید:

بچه جنوب م و اتفاقاً عشق آبی و مثل گرمای شهرم ، پر حرارت و احساس.

آرامم. بسیار آرام تر از شما . می دانید چرا؟

یکی به خاطر این است که ماشین چند صد میلیونی ندارم تا از صدمه دیدن و آسیب رسیدن و … آن ، دلم به تلاطم بیفتد اما اعتراف می کنم چند روزی است یک پارتی پیدا شده که می خواهد برای من ۵ میلیون وام جور کند.از آن موقع تا الان با عیال ، خیلی برنامه ها ریختیم. خدا را چه دیدی؟ شاید دادیم جای یک پیکان مدل ۷۷ و آنوقت دغدغه های من هم مثل شما زیاد شد و بعد از آن من از تو نا آرام تر!!!

ورزشی های عزیز ، روح و روان من از شما شاد تراست. چون بعد از یک روز کاری در معدن سنگ ، وسط حیاط خانه با خیال راحت دوش می گیرم (هرچند آب داغ است اما بهتر از هوای شرجی حمام است). راحت دراز می کشم و ماهواره را روشن می کنم و منتظر بازی شما می شوم. بازی که شروع شد تو می دوی و می پری و … حرص می خوری و من آرام آرام در زیر باد پنکه سقفی با پلک های سنگین به خواب می روم و تو همچنان در پی یک توپ … می دوی…

دوستان خوبم، می دانم هر روز که حسابتان پر بار تر می شود ، دور و بر تان خلوت تر می شود اما باور کنید اینجا ، بهترین لحظات زندگی ما  همان وقتی است که بر سر یک سفره ی ساده ، دور هم نشسته ایم. من و زنم  وپسرم  ، پدر و مادرم ، خواهر و برادرم  همه هستند و گاهی میهمانی و … که خوشبختی ما را چند برابر می کند.

از دست دادن مال ومنال خیلی سخت است از این رو من سختی زیادی ندارم اما دلم به حال شما می گیرد که هر دم فکرتان مشوش است که نکند دلار بالا و پایین بیاید و ضرر کنید و…

ماشین همسایه را که قرض می گیرم مقصد خانوادگی ما زیارت امامزاده عبدالله(س) است . نمی دانید چه حال خوبی به ما دست می دهد. حتماً به شما هم در سواحل دبی و کیش و …. خوش می گذرد اما خداییش یک حسی به من می گوید که سفر ما چیز دیگری است.

نه فخری داریم بفروشیم و نه کسی از ما امضاء می خواهد چون مردم این شهر کوچک می دانند کارگر ساده ای هستم. البته آنها این را هم می دانند که برای یک لقمه نان حلال نه حق کسی را می خورم و نه کم کاری می کنم . آنها بارها دیده اند که تمام دقایق بازی زندگی ام را با عشق و امید به خدا می گذرانم. به همین دلیل مورد احترام و عزت م .

تورم و بیکاری و … هزار مشکلی که صاحبان قدرت و ثروت برای مان به ارمغان آورده اند هرگز خم به ابروی ما نینداخته و هر بار که نوبت امتحان مان شد ، برای نظام و انقلاب و امام خودمان ، با جان و دل آمدیم. اما شرمنده ام که بگویم : تورم تاثیر خود را بر شما نهاد و مجبورید به جای ۱ میلیارد در سال ، ۲ میلیارد بگیرید.آخر ، زندگی شما خرج دارد و هزار بدبختی و مشکل ؛ که با قرارداد سال قبل ، بیشتر هم می شوند!!!

و هزار حرف نگفته ای که نمی شود نوشت اما می توان دید و حس کرد.

فقط یک توصیه برادرانه که : هر چند قدم یکبار به پشت سرتان بنگیرید، برای تجدید خاطرات گذشته لازم است.انسان ها داده های  فراموش شده ای در وجودشان دارند که اگر بازآوری شوند می تواند آنها را به اصل خودشان رهنمون کند و متواضعانه از خدا می خواهم این اتفاق برای شما بیفتد. (آمین)

به امید قهرمانی همه آدم ها در بازی سخت و آسان زندگی.

 

محسن – روستای… از توابع هفتکلِ خوزستان / منبع سایت هفتکل


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار