اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
نایب رئیس انجمن ام.اس خوزستان عنوان کرد:
نایب رئیس انجمن ام.اس خوزستان با اشاره به شناسایی و ثبت 2292 بیمار ام.اس در خوزستان، گفت: تعداد بیماران ام.اس اهوازی معادل کل بیماران ام.اس سایر نقاط استان است.
داریوش آرمات در سمینار علمی – فرهنگی حمایت از بیماران ام.اس استان خوزستان که امروز (پنجشنبه 12 بهمن‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بهترین اقدامات این دولت، تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد بوده است و واقعا فارغ از بحث‌ها و گروه‌بندی‌های سیاسی در این دولت بود که به NGUها فضا دادند تا فعالیت کنند. 
  
وی ادامه داد: اما تصور اشتباهی وجود دارد که از دولت توقعات زیادی می‌رود، اما واقعا چه امکانات و اختیاراتی از دولت خواسته‌اید که آن را به شما نمی‌دهد؟ اساسا کارهای سازمان‌های مردم‌نهاد خودگردان است و انجمن ام.اس نیز از بی‌نیازترین انجمن‌ها است چرا که راه خودگردانی را به درستی طی کرده است. 
  
نایب رئیس انجمن ام.اس خوزستان با بیان اینکه اعضای انجمن ام.اس خوزستان، حتی یک ریال نیز حقوق نمی‌گیرند، افزود: دغدغه‌های روزمره سیستم دولت کم نیست. اما مطالبه‌گری نیز نباید فراموش شود و با هم‌افزایی باید به همدیگر کمک کنیم و هر کس نقش خود را ایفاء کند. 
  
آرمات بیان کرد: سالانه 200 نفر به جمعیت بیماران ام.اس استان خوزستان افزوده می‌شود. البته این جمعیت را ما شناسایی می‌کنیم. خوشبختانه به لطف خدا، توان پزشکی و لطف دولت، این بیماری در حال کنترل است. البته تا حدودی گرفتاری‌های مالی برای بیماران ام.اس وجود دارد که خاص همه است. 
  
وی با بیان اینکه گاهی مشاهده می‌شود که فرد مبتلا به بیماری ام.اس حتی نمی‌خواهد خانواده خود را از این بیماری مطلع کند، گفت: یکی از رسالت‌های انجمن ام.اس خوزستان، شناسایی این افراد است. باید باور کنیم که این بیماری چیزی نیست که بخواهیم آن را پنهان کنیم و مسری هم نیست. ما به شیوه‌های مختلف اعم از اعطای یارانه‌های دارویی کنار بیماران هستیم. 
  
نایب رئیس انجمن ام.اس خوزستان عنوان کرد: به ما گفته‌اند که شهر اروندکنار تنها دو بیمار ام.اس دارد اما اطمینان داریم که آمار باید بیش از این رقم باشد. همچنین در امیدیه 43 نفر، در اندیمشک 48 نفر، در اهواز 1130 نفر، در ایذه 57 نفر، در آبادان 133 نفر، در آغاجاری 9 نفر، در باغملک 33 نفر، در بندر امام 15 نفر، در بهبهان 166 نفر، در حمیدیه 3 نفر، در خرمشهر 53 نفر، در دزفول 116 نفر، در رامشیر 16 نفر، در رامهرمز 67 نفر، در سوسنگرد 16 نفر، در شادگان 18 نفر، در شوش 40 نفر، در شوشتر 92 نفر، در گتوند 8 نفر، در هفت‌تپه 2 نفر، در شهرهای متفرقه 37 نفر، و در هندیجان 9 نفر بیمار مبتلا به ام.اس شناسایی شده‌اند. 
  
آرمات ادامه داد: در مجموع بر اساس آخرین آمار امسال، 2292 بیمار ام.اس که شناسایی شده‌اند، در خوزستان وجود دارد. از این رقم 559 نفر مرد و 1733 نفر زن هستند که این تفاوت آماری تعداد بیماران مرد و زن خوزستان، جای تحقیق و مطالعه دارد. همچنین تعداد بیماران ام.اس اهوازی معادل مجموع بیماران ام.اس سایر نقاط خوزستان است. 
  
وی افزود: در واقع تعداد بیماران اهواز 1130 و تعداد بیماران سایر نقاط خوزستان، 1162 نفر است و باید علت این تفاوت آماری را بررسی کرد.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار