شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱

شوشان - علی عبدالخانی : در روزگار قدیم، مسئول و به اصطلاح امروزی مدیری بود که از اصول اولیه مدیریت چیزی نمی دانست. در سخن و گفتار نیز مشکل داشت بطوری که در اکثر موارد تاء را از باء تشخیص نمی داد. در یکی از مناسبتها مجبور به سخنرانی بود اما داشته هایش با داناییش همخوانی نداشت لذا و به ناچار مشکلش را با یک عاقل دانا و مجرب مطرح کرد و از او کمک طلبید. !

آن اندیشمند که از عمق فاجعه مدیریتی اطلاع کافی داشت، یک نخ نامرئی به دست خود بست و سر دیگر نخ را به آن مدیر خام داد تا در صورت بروز هر گونه اشتباه، مرد مجرب نخ را کشیده و مسئول تازه کار را برای اصلاح و غلط گیری حرف های اشتباهش هشدار دهد. !

نخ بسته شد و آن مدیر با اعتماد به نفس بالا، سخن خویش را با  "بسم الله الرحمن الرحیم" آغاز کرده بود، در همان اول کار متوجه کشیده شدن نخ شد و بلافاصله تصمیم گرفت که سخنش را تصحیح کند و با مکث کوتاهی گفت: بسم الله الرحمن! اما باز هم نخ کشیده شد ! و او به گمان اینکه اشتباه کرده ! دوباره به اصلاح حرفش پرداخت و گفت: بسم الله الرحیم ! ولی باز هم نخ کشیده شد و او مجدداً به تصحیح حرفش اقدام کرد و گفت: الرحمن الرحیم! لیکن باز هم نخ کشیده شد و ایشان با حیرت به محلی که فرد دانا و مجرب نشسته بود نظر کرد تا حیرت و تعجب خود را به وی انتقال دهد، ناگهان متوجه شد که آن مرد دانا اصلا در آنجا نیست و نخ در دست پسرک بازیگوشی افتاده که خود را با آن مشغول کرده است. !

تازه سخنران مجلس با دیدن این صحنه فریاد زد: *آی مردم، وقتی نخ دست بچه ها بیافتد، ناگفته پیداست که سخنران از "بسم الله الرحمن الرحیم"خود هم می افتد، چه رسد به یک سخنرانی کامل و بیان دست آوردهای مدیریتی!*

نتیجه گیری عینی :

حال و روز خوزستان با هیچ مقطع دیگری تشابه ندارد و مردم انتظار دارند که نخ هدایت و نظارت جامعه به دست دانایان مجربی باشد که به موقع نخ تدبیر امور را کشیده تا کارها به درستی انجام شود و باقیمانده اعتبار بر جای مانده نیز از بین نرود. !

زنگ خطر زمانی برای این استان به صدا در می آید که نخ هدایت امور به دست پسرکان بازیگوش ( مدیر شده ) بیفتد.

با نگاهی عمیق و دقیق به عزل و نصب های سالهای اخیر و قربانی شدن اصل لیاقت، بخوبی معلوم می شود که ریسمان مدیریت جامعه به دست چه کسانی سپرده شده و نتیجه این کوچک‌ سپاری چه آثاری برای استان در پی خواهد داشت. !

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار