اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
تیراندازی ، عروسی را عزا کرد ، یک عروسی به عزا تبدیل شد، مرد 39 ساله در تیراندازی عروسی کشته شد، تیراندازی در مراسم عروسی یک کشته و چند مجروح بر جای گذاشت . اینها بخشی از تیتر اخباری است که در خبرگزاری ها یا سایت های خبری منتشر می شود و از مصیبتی برای خانواده های حاضر در آیین های عروسی یا عزاداری خبر می دهد.

شوشان - مصطفی فتحی زاده : بزرگان و معتمدان طوایف می توانند نقش زیادی در کنترل و پیشگیری از حوادث ناشی از رسم تیراندازی در مجالس داشته باشند .

متأسفانه این مسئله بارها منجر به وقوع حوادث ناگوار شده و به نظر می‌رسد باید راهکاری اندیشیده بشود .

رسم تیراندازی در محافل به ویژه آیین های عروسی و عزا در برخی شهرهای خوزستان و استان های همجوار ، این مجالس را به مصیبتی برای شرکت کنندگان تبدیل کرده است.

متاسفانه در سال های اخیر ، تیراندازی در مراسم عروسی و عزا در بین جمعیت فراوان و غالبا توسط افراد کم سن و سال و بدون تخصص صورت می گیرد که این مسئله گاها منجر به حوادث ناگواری می شود .

متاسفانه به دلیل استفاده نادرست از سلاح های گرم ، بسیاری از مراسم عروسی تبدیل به عزا شده و بسیاری از مراسم عزا نیز کشته داده است.

استفاده از سلاح های گرم و اقدام به تیراندازی در مراسم عروسی و عزا از نظر قانون نیز جرم تلقی می شود.

انجام این مراسم تنها منجر به صدمه دیدن افردا بیگانه و حتی کودکان می شود.

متاسفانه اتفاقاتی تلخ از این قبیل در حال تکرار شدن هستند پس بهتر است فعالیت های پیشگیرانه و موثری همانند صحبت با سران طوایف هر منطقه صورت بگیرد تا از این پس شاهد عزا شدن مجالس عروسی و کشته دادن در مراسم عزا نباشیم.

تیراندازی ، عروسی را عزا کرد ، یک عروسی به عزا تبدیل شد، مرد 39 ساله در تیراندازی عروسی کشته شد، تیراندازی در مراسم عروسی یک کشته و چند مجروح بر جای گذاشت . اینها بخشی از تیتر اخباری است که در خبرگزاری ها یا سایت های خبری منتشر می شود و از مصیبتی برای خانواده های حاضر در آیین های عروسی یا عزاداری خبر می دهد.

در مراسم ختم در یکی از مناطق ، فردی بنا به رسوم طایفه ایی ، اقدام به تیراندازی هوایی کرد که یکی از تیرها به دختربچه ایی به نام « هستی اسدی » اصابت کرد. تیر به کتف این دختر اصابت کرد و خونریزی موجب مرگ او شد.

محمود اسدی پدر هستی اسدی نامه ایی نوشته و در آن با همگان «درد دل» کرده و با دخترش ، جامعه ، ضارب ، مسئولان کشور و همکلاسی ها و معلمان هستی سخن گفته است.

وی در این نامه خطاب به دخترش می نویسد: به روح پاک و معصوم تو ، به زندگی قشنگ و سرشار از محبتی که نسبت به همه انسانها داشتی ، سوگند خورده ام که اجازه نمی دهم قطره ایی از خون پاکت که به دست ها و سینه من و صورت مادرت پاشید ، بی نتیجه بماند. دخترم ، به آن چشمان نیمه بسته ایی که در هنگام مرگ رو به آسمان داشتی سوگند می خورم که نگذارم پدر دیگری نظاره گر چشمان فرزندش در چنین لحظه هایی باشد. فرزندم ، به آن سکوت مظلومانه ایی که در لحظه مرگ داشتی قسم می خورم که فریادم را به گوش جهانیان برسانم و مظلومیت تو را فریاد بزنم.  هستی جان ، به روح پاکت قسم می خورم که تا زنده هستم در از بین بردن چنین خرافاتی تلاش کنم تا از مرگ هستی های دیگر جلوگیری کنم.

پدر هستی در نامه اش عنوان کرده است: از تمام انسانهای شریف و بزرگوار و همه مسئولان ، نهادها ، سازمانهای حمایتی و حقوقی و سازمانهای طرفدار حقوق کودکان خواهشمندم که این پدر دل سوخته را یاری رسانند و با تدابیر عاجل و با فرهنگ سازی و همکاری های قانونی بساط این رسوم غلط و خرافی را برچینند تا دیگر شاهد حوادثی چنین ناگوار نباشیم.

محمود اسدی همچنین خطاب به فردی مسلحی که اقدام به تیراندازی و مرگ دخترش شده نیز می نویسد: شما جگر گوشه ام را از من گرفتی. زندگی شیرین خانواده ام را به تلخی کشاندی. صدای شیرین و دل نشین هستی را که همیشه نوازشگر گوشم بود ، خاموش کردی. محبتش را از روی دوستان و همکلاسی هایش که فقط در برخورد اول شیفته او می شدند از آنها سلب نمودی. چشمان روشنش را که چراغ زندگیم بود خاموش کردی. به چه قیمتی؟ به این قیمت که داری یک رسم غلط را اجرا می کنی آنهم با بی توجهی به جان انسان هایی که آرام و بی صدا در حال حرکت بودند.

 

وی ادامه می دهد: و شما خانواده و وابستگان ضارب ، در جهت از بین بردن این رسوم خرافاتی و غلط بکوشید که هیچگونه وابستگی به فرهنگ ما ندارد. چنین فرهنگی را از سراسر این سرزمین پاک کنید تا افراد دیگری مثل پسر شما گرفتار بند حبس و قصاص نگردند./ 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار