اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
رییس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت ا... طالقانی اهواز گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر، گام نخست مرکز تحقیقات سوختگی، مهندسی بافت و سلول های بنیادی این بیمارستان برای نخستین بار در نیمه جنوبی کشور راه اندازی شد.
دکتر زهرا بزرگ زاده اظهار کرد: عملیات اجرایی این مرکز در دهه فجر پارسال آغاز و گام نخست آن امروز به بهره برداری رسید.

وی افزود: این مرکز با هدف ارتقای کیفی خدمات درمانی، افزایش پژوهش بالینی، امید به حیات بالا، کاهش مرگ و میر، افزایش رضایتمندی و کاهش نیاز ارجاع بیمار به مراکز خارج استانی، و ارتقای سلامت جامعه و دانش عمومی و تخصصی در زمینه های مرتبط راه اندازی شده است.

بزرگ زاده ادامه داد: از آنجا که از مشکلات بیماران سوختگی نداشتن پوست است با راه اندازی این مرکز برنامه های بالینی به نحوی پیش برده می شود که با تولید کشت پوست از سلول های بنیادی، پوست را در آزمایشگاه تولید و به بیماران نیازمند اهدا کنیم.

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز بیان کرد: این کار باعث می شود که بیماران با درصد سوختگی بالا و محروم از داشتن پوست، بستر مناسبی برای پیوند پوست داشته باشند تا تهدید حیات آنها به حداقل یا صفر برسد.

وی گفت: این مرکز به خوزستان، استان های نیمه جنوبی کشور و تمامی کشور، تولید سلول و نسج را ارایه می دهد و در گام دوم وارد تولید نسج می شویم.

بزرگ زاده اضافه کرد: با قول مساعد دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تامین منابع مالی و اعتباری گام دوم (Clean Room) به زودی آغاز خواهد و به صورت آزمایشگاهی و کلینیکال، پوست تولید می کنیم اما به حمایت خیرین نیز نیاز داریم.

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز ادامه داد: در این فضا علاوه بر اهدای پوست به بیماران سوختگی، سلول هایی برای درمان و جراحی موارد چشم پزشکی، ارتوپدی و زنان نیز تولید می شود. 

وی افزود: برای گام نخست این طرح ، پنج میلیارد ریال هزینه شده و برای گام دوم 20 میلیارد ریال نیاز است.

بزرگ زاده به پروژه نوسازی کامل بخش ترمیمی و جراحی پلاستیک و زیبایی این بیمارستان اشاره کرد و گفت: این طرح با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون ریال انجام شد.

وی اظهار کرد: به دلیل قدیمی بودن سازه بخش های این بیمارستان و اعتراض بیماران و کارمندان، در طرح تحول سلامت بودجه ای برای ترمیم بخش های فرسوده اختصاص داده شد که این طرح در همین قالب قرار دارد.

وی ادامه داد: این بخش 20 تخت دارد و بیشتر اتاق های آن به صورت VIP با قیمت مصوب دولتی خدمات ارایه می دهد. 

بزرگ زاده اظهار کرد: این بیمارستان هم اکنون 99 تخت فعال و 156 مصوب دارد که در زمینه سوختگی و جراحی پلاستیک، ترمیم، نقایص مادرزادی و پیوند اعضای قطع شده اندام فعالیت می کند.

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز ادامه داد: این بیمارستان شامل بخش های جراحی زنان، جراحی مردان، جراحی اطفال، ترمیمی، جراحی پلاستیک، بخش مراقبت های ویزه سوختگی(BICU)، اورژانس و 2 مجموعه اتاق عمل های جنرال و جراحی پلاستیک، درمانگاه فوق تخصصی و تخصصی است.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار