اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
عضو انجمن روابط عمومی ایران توضیح داد:
عضو انجمن روابط عمومی ایران از برگزاری اولین سمینار بین‌المللی CSR با محوریت مسئولیت اجتماعی، دولت و توسعه پایدار در اهواز خبر داد.
سید فضل‌الله موسوی  در نشست خبری اولین سمینار بین‌المللی CSR با محوریت مسئولیت اجتماعی، دولت و توسعه پایدار که امروز (17 بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد،  اظهار کرد:  خوزستان جزو استان‌هایی است که نسبت به استان‌های دیگر پردرآمدتر است ولی متأسفانه در رده‌بندی استفاده از این منابع پایین هستیم یعنی درآمد داریم ولی در توزیع مسئولیت‌های اجتماعی به صورت صحیح اقدام نمی‌کنیم. 

وی افزود: همه شرکت‌ها هنگام گزارش دادن حرفی برای گفتن دارند اما اکثر گزارش‌های آنها بر اساس SCR و مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی نیست. 
  
عضو انجمن روابط عمومی ایران تصریح کرد: همه ما یک فرصت کوتاهی داریم که به عنوان مسئول باشیم و پس از آن دوباره یک شهروند هستیم و باید ببینیم در زمان مسئولیت چقدر توانستیم سهم‌مان را به جامعه بدهیم. 
  
وی افزود: زندگی شهروندی سازمانی است و اگر سازمانی نتوانند بین استاندارد عملکردی و فرا استاندارد یا همان مسئولیت اجتماعی تمایز قائل شود جامعه در مسیر صحیح قرار نمی‌گیرد. 
  
عضو انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به برگزاری سمینار CSR در 6 اسفند در اهواز گفت: این سمینار با حضور نماینده اتحادیه اروپا در حوزه CSR برگزار می‌شود و همچنین تاکنون 12 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه چمران، 18 نفر از شهرداران، 17 نفر از فرمانداران و 36 نفر از معاونین دستگاه‌ها و پنج نفر از مدیران عامل سازمان‌ها برای شرکت در این سمینار ثبت‌نام کرده‌اند. البته اولین کسانی که باید در حوزه مسئولیت اجتماعی وارد شوند خبرنگاران هستند تا مطالبی که در سمینار عنوان می‌شود را پیگیری کنند. 
  
موسوی با اشاره به تدوین سند راهبردی مسئولیت اجتماعی خوزستان تصریح کرد: هدف ما این است که این سند را به صورت عملیاتی استخراج کنیم تا در سمینار SCR به تصویب استانداری برسد و بودجه‌های کلانی که به صورت غیرهدفمند استفاده می‌شود، هدفمند شده و در بحث شهروندی، آموزش و پرورش، محیط زیست و زیرساخت‌ها هزینه شوند. 
  
وی گفت: باید از جزئی‌نگری بپرهیزیم. اگر مسئولیت اجتماعی را به عنوان یک سند جامع بدانیم باید چند شاخص داشته باشد که یکی از آن‌ها پرهیز از سطحی‌نگری و جزئی‌نگری است. همچنین نباید خط‌مشی‌ها طیف‌نگر و مورد رضایت بخش خاصی شوند. 
  
عضو انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به رونمایی از نخستین کتاب جامع روابط عمومی خوزستان عنوان کرد: در سمینار مسئولیت اجتماعی از این کتاب رونمایی و پس از آن نسبت به توزیع کتاب اقدام می کنیم. 
  
وی ادامه داد: شروع فعالیت روابط عمومی ایران نخست در مسجدسلیمان، آبادان و سپس در اهواز بود. همچنین اولین کارمند روابط عمومی ایران آبادانی است که مصاحبه وی در این کتاب وجود دارد. 
  
عضو انجمن روابط عمومی ایران با بیان اینکه این کتاب شامل شش فصل است، تصریح کرد: مصاحبه با پیشکسوتان، تاریخچه روابط عمومی جهان، ایران و خوزستان، مصاحبه‌های مختلفی در حوزه خبر، گرافیک خبری، تحقیقاتی، مطبوعات و ... در این کتاب گنجانده شده است. 
به گزارش ایسنا، سعید رضوانی سرپرست روابط عمومی استانداری خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه رویکرد روابط عمومی استفاده از سیاست‌های درهای باز است، اظهار کرد: هیچ محدودیتی در استفاده و انتشار نظرات موافقان و مخالفان وجود ندارد زیرا معتقد هستم زمانی می‌توانیم رشد کنیم که به دور از هرگونه مسائل اجازه دهیم از مطالبی که موجب باز شدن چشمانمان می‌شود استفاده کنیم. 
  
وی با تقسیم منتقدان به دو دسته منتقدان علمی و منتقدان حامل پیام افزود: برخی از منتقدان مخالف سیستم فعلی استانداری هستند که به نظرم قطعا این دسته از افراد چراغ‌های بهتری را برای ما روشن می‌کنند زیرا از زوایایی به مسائل نگاه می‌کنند که ممکن است ما به آنها فکر نکنیم. 
  
سرپرست روابط عمومی استانداری خوزستان با بیان اینکه باید همه رسانه‌ها دیده شوند و فضای لازم برای فعالیت رسانه‌ها ایجاد شود، گفت: ارزش یک کار زمانی ملموس می‌شود که اطلاع‌رسانی صحیحی از نظر نکات مثبت و منفی انجام شود. 
  
رضوانی عنوان کرد: با توجه به اینکه رسانه‌ها به صورت روزافزون و گسترده رشد کرده‌اند، اطلاع‌رسانی سرعت بیشتری پیدا کرده است و دسترسی مردم نیز به اطلاعات بیشتر شده است و نباید روابط عمومی و رسانه استانداری عقب‌تر از مردم عمل کند. 
  
وی با تأکید بر لزوم جایگاه ویژه خبرنگاران در استانداری خوزستان بیان کرد: باید برای رسانه‌ها به عنوان همراه و نقش‌آفرین در توسعه استان، جایگاه ویژه‌ای تحت عنوان اتاق خبر در استانداری مشخص شود تا خبرنگاران مابین دو برنامه مجبور نشوند به دفاتر خود بازگردند. 
  
سرپرست روابط عمومی استانداری خوزستان عنوان کرد: نقش فضای مجازی در دنیای امروز ما ملموس است و باید به کسانی که در اینستاگرام و توییتر فعالیت می‌کنند احترام بگذاریم و در واقع در حال حاضر دیگر رسانه رسمی و غیررسمی وجود ندارد. 
  
رضوانی افزود: بعضی از افراد اعتقاد دارند که باید فقط رسانه‌های رسمی دیده شوند. رسانه‌های رسمی جایگاه خود را دارند و نیازی به دیده شدن ندارند و ما باید کمک کنیم رسانه‌های غیررسمی و مردمی نیز دیده شوند. بازنشر رسانه‌های رسمی با لایه بعدی که مردم است انجام می‌شود. 
  
وی گفت: در حال حاضر یکی از معضلات مورد تصور رسانه‌ها بحث عمل نکردن برخی دستگاه‌هایی اجرایی به مسئولیت اجتماعی خود است. 
  
سرپرست روابط عمومی استانداری خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی در برابر استفاده از منابع و برداشت از ثروت‌های استان یا مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام نداده یا درست به آنها عمل نکرده‌اند. 
  
رضوانی با تأکید بر لزوم توسعه مسئولیت‌های اجتماعی در زمینه آموزش، بهداشت، درمان و زیرساخت‌های استان گفت: با تمرکز مسئولیت‌های اجتماعی در این بخش‌ها می‌توان شاهد رضایت بیشتر مردم در جامعه بود. 
  

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار