اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
آیت‌الله حیدری:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مقوله ورزش در کتاب‌های فقهی به عنوان یک عمل صالح و شرعی که دارای احکام فقهی بسیار است، مطرح می باشد.
آیت‌الله حیدری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و مدال‌آوران تیم های رزمی منطقه شش اهواز که شامگاه گذشته در محل اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، با تبریک دهه فجر، اظهار کرد: شاید خیلی ها فکر می کنم که مقوله ورزش ربطی به دین، اسلام، فقه و روحانیت  ندارد، در حالی که به این صورت نیست؛ مقوله ورزش در کتاب‌های فقهی به عنوان یک عمل صالح و شرعی که دارای احکام فقهی بسیار است، مطرح  می باشد. فقها نیز در کنار کتاب نماز، روزه، زکات و حج، احکام مربوط به مسابقات ورزشی و تیراندازی را هم دارند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) از کنار چند جوان که مشغول انجام مسابقه وزنه‌برداری بودند، رد شدند و پس از پایان مسابقه یک درس جاودانه به تمام آن ورزشکاران داد؛ پیامبر اکرم (ص) رو به آن جوانان  گفتند که آیا می‌دانید چه کسی قوی‌تر از همه است؟ آن ها به یکدیگر نگاه کردند و فکر می‌کردند آن کسی که وزنه بیشتری را بالای سر برده است، قهرمان است. ولی پیامبر فرمودند خیر، آن کسی که بتواند بر هوای نفس خود غلبه کند، قهرمان است. ما در کنار مسابقه ورزشی یک مسابقه درونی داریم که مبارزه با هوای نفس است و آن کسی که بتواند با هوای نفس خود بیشتر مبارزه کند، قهرمان اصلی است.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: ورزش، یکی از کارهایی است که زمینه‌ساز غلبه انسان بر هوای نفس است. ورزش دارای فضایی بانشاط، سرزنده، متحول و به دور از سستی برای جوانان ایجاد می‌کند و جوانان می‌توانند انرژی‌های نهفته خود را به مرحله شکوفایی برسانند و  قوی و همچنین پیشرفت کنند. پس از این جهت نمی‌توانیم بگوییم که ورزش ربطی به دین، مذهب، فقه و روحانیت ندارد.

وی خطاب به ورزشکاران حاضر در این مراسم، اظهار کرد: شما جوانان نیروهای لایق، قوی و مورد اعتماد  هستید که اگر بستر مناسبی از نظر امکانات و توجه پیدا کنید، می‌توانند افتخارات بسیاری برای کشور و استان خوزستان در سطح دنیا کسب کنید..

آیت الله حیدری بیان کرد: از مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز که به مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار توجه دارد و اقدامات خوبی در زمینه ورزش و جوانان برای این مناطق انجام داده است، قدردانی می‌کنم. قطعا این اقدامات خوب و مناسب است. همچنین از شهرداران و شورای شهر این مناطق نیز قدردانی کنم.



/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار