اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲

نایب رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، با بیان اینکه هیات‌های عالی استان‌ها تا ۲۴ تیر فرصت رسیدگی و اعلام نهایی نتایج شکایات از انتخابات شوراهای شهر و روستاها را دارند، تصریح کرد: هیات مرکزی نظارت نیز با تشکیل جلسه در ۳۰ تیرماه پرونده انتخابات شوراهای چهارم را می‌بندد.

احمد امیرآبادی‌فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به شکایات و اعتراضات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تصریح کرد: هیات‌های عالی استان‌ها در حال بررسی اعتراضات نامزدها در شهرها و هیات‌های عالی نظارت شهرستان‌ها نیز مشغول رسیدگی به شکایات نامزدهای معترض در روستا‌ها هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این هیات‌ها تا فردا دوشنبه ۲۴ تیر‌ماه مهلت دارند تا نتایج بررسی‌های خود را به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ارجاع دهد چرا که تصمیم‌گیرنده اصلی درباره ابطال انتخابات در یک شهر و شهرستان بر عهده هیات مرکزی نظارت است.

وی گفت: علاوه بر این از ۴ استان کشور شامل فارس، البرز، تهران و اصفهان شکایاتی رسیده است که قرار است در هیات مرکزی نظارت مورد رسیدگی قرار گیرد.

امیرآبادی تاکید کرد: برای رسیدگی به شکایات واصله از این استان و همچنین استماع گزارش‌ نهایی هیات‌های عالی نظارت استان‌ها‌، جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای روز یکشنبه (۳۰ تیر) با حضور مسئولان هیات‌های عالی استان‌ها تشکیل می‌شود و پرونده انتخابات شوراهای چهارم بسته خواهد شد.

نایب رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، گفت: در صورتی که هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تصمیم بر ابطال انتخابات در یک شهر یا روستا بگیرد، شورای شهر یا روستا در آن منطقه تشکیل نمی‌شود و استاندار، قائم مقام شورای شهر آن منطقه خواهد شد و با اولین انتخابات، تکلیف شورای شهر یا روستای حوزه ابطال شده مشخص می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار