اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان شکایت دریافتی ماه گذشته را 16 هزار و 756 فقره اعلام کرد که 4 هزار و 893 فقره در دست بررسی است.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: دی ماه امسال بیشترین شکایت‌های دریافت شده در بخش کالا مربوط به نان، تخم مرغ، میوه و سبزی بود که نان سهم 19 درصدی را به خود اختصاص داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان شکایت دریافتی در ماه گذشته به رقم 16 هزار و 756 فقره رسید که 4 هزار و 893 فقره در دست بررسی است.

84 درصد شکایت ها به کالا و 16 درصد به خدمات مربوط می شد.

گزارش و شکایت های مردمی درباره کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت می شود.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: تعداد شکایت‌های مربوط به کالا در دی ماه 14هزار و 58 فقره با سهم 84 درصدی بود و 2 هزار و 698 فقره با سهم 16 درصد به خدمات مربوط می شد.

 در بخش کالا 
برپایه این بررسی، در بخش کالا نان با تعداد 2 هزار و 573 شکایت سهم 19 درصدی داشت و تخم مرغ در مرتبه بعدی با یک هزار و 428 فقره شکایت سهم 10 درصدی را به نام خود زد.

علاوه بر نان و تخم مرغ، رتبه سوم مربوط به میوه و سبزی بود با رقم یک هزار و 248 شکایت که 9 درصد از سهم شکایات را داشت.

 در بخش خدمات
شکایت در بخش خدمات مربوط به تعمیرگاه‌ خودروهای سبک، پارکینگ شهری و رستوران و غذاخوری است.
تعمیرگاه‌های خودروهای سبک 281 فقره شکایت داشتند که 10 درصد حجم گزارش ها بود و پارکینگ شهری نیز با 248 فقره شکایت به میزان 9 درصد در رده بعدی قرار داشت. درباره بخش رستوران‌ و غذاخوری نیز 232 فقره شکایت ثبت شد.

 گرانفروشی، کم فروشی و تقلب در صدر

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در گزارش خود تصریح کرد: گرانفروشی، کم فروشی و تقلب در صدر عناوین تخلف دی ماه جای گرفت.

برپایه این گزارش، 11 هزار و 502 فقره شکایت به صورت تلفنی، 2 هزار و 736 فقره شکایت حضوری و 2 هزار و 518 فقره شکایت به شکل کتبی دریافت شد.

از مجموع شکایت های دریافتی برای پنج هزار و 309 فقره برگ گزارش بازرسی تنظیم شد و چهار هزار و 893 فقره شکایت در دست بررسی قرار دارد.

بر اساس تدابیر به کار گرفته شده، از مجموع شکایت های خصوصی 578 فقره (سه درصد) با برآورد ارزش 14 میلیارد و 711 میلیون و 186 هزار و 51 ریال در کارگروه های رسیدگی استانی به مصالحه و جلب رضایت شاکیان منجر و از تشکیل و ارجاع پرونده به اداره های کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شد.

به گزارش ایرنا، پارسال بر اساس گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از وضعیت شکایت ها و تخلف ها، بیشترین شکایت های دریافتی به ترتیب مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و درج نشدن قیمت بود.

پارسال 207 هزار و 979 فقره شکایت مردمی از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شد که 85 درصد در بخش کالا و 15 درصد در بخش خدمات بود.

نان، میوه و سبزی، پوشاک، گوشت مرغ و گوشت قرمز و همچنین پارکینگ شهری، تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و حمل و نقل درون شهری به ترتیب بیشترین سهم شکایت را در بخش کالا و خدمات به‌خود اختصاص دادند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار