اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
با توجه به بروز پدیده ریزگردها در این هفته و هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر شدت بروز این پدیده، به شهروندان توصیه می شود که در هنگام بروز پدیده ریزگردها در منزل مانده، درب ها و پنجره ها را بسته نگه داشته و از فعالیت غیر ضروری در خارج از منزل اجتناب نمایند.

در صورت اجبار به فعالیت در هوای آزاد، ضمن به حداقل رساندن زمان مواجهه با این پدیده، حتما از ماسکهای مخصوص گرد و غبار که در داروخانه های سطح شهر موجود می باشند استفاده کنند و در صورتی که به این نوع ماسکها دسترسی ندارند یک قطعه دستمال مرطوب را جلوی دهان و بینی خود قرار دهند.

به افرادی که دارای بیماریهای قلبی، تنفسی و آسم یا دارای علایمی مانند تنگی نفس، سرفه، خس خس و درد قفسه سینه هستند، توصیه میشود ضمن مصرف به موقع داروهای خود، اقدامات احتیاطی و پیشگیری کننده را جدی گرفته و در صورت تداوم یا تشدید علایم به پزشک و یا نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.

پرهیز از مصرف غذاهای چرب، استفاده زیاد از مایعات و لبنیات کم چرب و شستشوی مکرر بینی و دهان و همچنین پوشش مناسب مواد غذایی آماده مصرف را در جلوگیری و کاهش بروز عوارض ناشی از ریزگردها موثر است.

مردم از سفرهای غیرضروری در این مواقع اجتناب کنند و چنانچه بنا به ضرورت در جاده بوده و در حال رانندگی هستند، ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با دقت و با سرعت مناسب رانندگی نموده و در صورت لزوم تا برطرف شدن شرایط حاد، اتومبیل را در نقطه امن متوقف نمایند.

نوزادان، کودکان، نوجوانان، سالخوردگان، افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و تنفسی از گروه های پر خطر و آسیب پذیر در مواجه با پدیده ریزگرد ها هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار