اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
نوید قائدی

تا صحبت از شهر و شهرداری اهواز می شود داد و فریاد مدیران شهری بالا می رود که درآمد شهرداری مطلوب نیست و ساخت و سازها افت کرده اند و دستگاههای اجرایی عوارض پرداخت نمی کنند و بودجه های تخصیص یافته عمرانی کاهش داشته است و دخل و خرج شهرداری با هم همخوانی ندارد.

به همین دلیل است نمی توان در شهر توسعه و آبادانی ایجاد کرد.بنده به اینکه چه فرد یا افرادی در ادوار گذشته مدیریت این شهر مقصربوده اند که امروز شهرداری اهواز را به این روز نشانده اند کاری ندارم.چون امروز بدنه شهرداری اهواز متورم و ناکارآمد است و برای تحرک و پویایی نیاز به اصلاح ساختار دارد و باید متدهای جدید مدیریت شهری و اداری و سیستمی وارد مجموعه مدیریت شهری شود،باید بیساری از کارها به روز و کارآمد شوند و صدها توصیه دیگر که بارها گفته شده ولی گوش شنوایی نبوده است.

اما اگر جناب شهردار عزیز به دور از هر گونه پذیرش توصیه و سفارش مدیران شهری و سازمان های شهرداری را انتخاب نمایند با همین وضع نابسمان مالی و ساختار شهرداری هم می شود تا حدودی می توان کارهایی را انجام داد.

اما شرط آن به قول ما روزنامه چی ها شهرداری چی بودن این مدیران منتخب است.شهرداری چی بودن شم مدیریت خرد و کلان شهری را می خواهد و البته منظور بنده هر فرد دارای سابقه کاری در شهرداری نیست بلکه وجود افرادی با هوش و ذکاوت و آشنا به مسایل شهری و خدماتی و عمرانی است تا بتوانند با همین داشته های موجود دست به کار شوندو خلق فرصت نمایند.

اگر مدیران شهری شهرداری چی بودند می شد بسیاری از نواقص خرد و کلان محلات شهری را مرتفع نمود تا رضایت نسبی شهروندان را به دست آورد.وقتی حرکت های لاک پشتی هم از مدیران شهرداری دیده نمی شود چگونه می توان انتظار داشت دست به کارهای بزرگ و زیربنایی بزنند.

وقتی وضعیت نظافت مناطق آشفته است و بعد از گذشت سالها هنوز هیچ تغییر محسوس در فرم و شکل سطل های ثابت کنار خیابان ها و جمع آوری پسماندها داده نشده است،وقتی هنوز در لکه گیری آسفالت معابر به روش های قرون وسطایی عمل می شود،وقتی وضعیت حمل و نقل درون شهری این گونه عقب مانده و فسیل مانده است،وقتی شهرداری از ظرفیت شهروندان برای اداره شهر استفاده نمی کند و هیچ آموزش شهروندی در کار نیست و صدها اما و اگر دیگر .... 

پس چگونه می توان انتظار داشت این شهر دستخوش تغییر شود و روی خوش به مردم نشان دهد.این شهر زمانی آباد خواهد شد که در آن مدیران توانمند به کارگیری شوند که متاسفانه در انتصابات اخیر جناب سردار کتانباف چنین رویه ای مشاهده نمی شود و بیشتر رنگ و بوی مصالحه و راضی نگهداشتن گروهها در میان است تا پیشبرد اهداف توسعه شهری،اگر آقای شهردار محترم دلایل موجهی برای انتخاب این افراد و داشتن برنامه های آنان جهت عمران و آبادی و توسعه شهری دارند به طور واضح و شفاف اعلام نمایند،ماهها از شروع کار شورا و شهردار محترم گذشته و هنوز دور نمایی از برنامه های پیش روی نیست و به نظر می رسد شهرداری مانند گذشته بر قطار عادی سوار است و به کارهای روزمره خود مشغول است.

روزی حال و روز این شهر خوب خواهد شد که در و دیوار شهر خوب شوند و نازیبایی ها زدوده شوند و همت تغییر وضع موجود در میان مدیران شهری دیده شود.

جناب کتانباف عزیز چاره اندیشی نمایید چون فرصت کم و مشکلات زیاد است و انجام کارهای بزرگ در این شهر پر از گرفتاری مدیرانی جهادی و با همت و سعی و تلاش بزرگ را می طلبد مدیرانی که کاردان و کار بلد باشند و با کمیت و کیفیت پروژه و خدمات شهری و امور زیربنایی و روبنایی و فرهنگی و اقتصاد شهری آشنایی داشته باشند،مگر نه فردا خیلی دیر خواهد بود و شهروندان در مورد عملکرد شما به قضاوت خواهند نشست.

من ا.. التوفیق
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار