اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰

شوشان – منصور فاضلی : مدیران و مسئولین عملگرا و با تجربه خوزستانی با بیلان و تراز کار مثبت در این دو دهه اخیر هیچگاه در وزارتخانه ها ، پست های اجرایی و کلیدی نداشته اند.  چرا ؟؟

معمولا اجازه فرصت به خوزستانی ها جهت عرض اندام داده نمی شود . بسیاری از دوستان خوزستانی کارایی های بسیار بالا و عملکردهای قابل قبولی داشته اند . محقق .پڑوهشگر و متخصص در شغل خود بوده اند.اما هیچگاه انان را در مناصب اجرایی و کلیدی به کار نمیگیرند و اغلب اوقات با یک حکم مشاور یا پست های غیر اجرایی انان را به واقع سرگرم میکنند، تا شاهد پرپر شدن تفکر و انگیز این استعداد های درخشان باشیم با عدم بکاری گیری انان هم فرصت عملکرد بهینه را از انان میگیرند و هم جایگاهی برای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان وجود نخواهد داشت

امروزه در بین دوستان انگشت شمار که در جایگاه مشاور وزارتخانه ها و یا شغل های غیر اجرایی منصوب گشته اند .کدامشان توانسته در نگاهی توسعه  ای کمک حال خوزستان باشد .و چرا خوزستان هیچگاه به واسطه این عزیزان نتوانسته در مسیر توسعه گام بردارد.

چرا باید خوزستانی های که در کسوت مدیریت به بدنه وزارتخانه ها ورود پیدا می کنند به تعداد انگشتان دستان برسد و در نهایت هیچ اختیار و قدرتی در فعالیت های اجرایی نداشته باشند و همگی در حد یک مشورت دهنده و یا معاون پارلمان میباشند که بعضا این احکام فرمایشی می باشد.نخبگان و متفکران با کارایی فوق العاده خوزستانی در مرکز کشور بسیارند ولی عدم استفاده از انان در پست های اجرایی باعث فرصت سوزی های بی شماری است که از دست میرود .

چه کسی باید برای این عزیزان جایگاه بسازد و انان را به پست های کلید منصوب نماید ،خوزستانی ها در عدم  حمایت از یکدیگر بیشترین اسیب را دیده اند و عمده دلیل عدم رشد و توسعه فرصت سوزی های اشکار همین یی اهمیتی نسبت به شایستگان این بلاد است .

بی شک نمایندگان این فرصت سوزان نام اور، میبایست با استفاده از لابی ها و امتیاز گیری از وزرا در پی انتصاب خوزستانیان نخبه در بدنه وزارتخانه ها باشند .تا بلکه گره های کور استان به دستان توانمند این عزیزان باز شود

با نگاهی به نمایندگان استان های دیگر در میابیم .خراسانی ها راه و ترابری را از ان خود کرده اند و اذری ها به جرات می توان گفت در تمامی وزارتخانه ها پست های حساس را برای استانشان بر میگزینند

اصفهانی ها وزارتخانه کشاورزی و برخی پست های کلیدی وزارتخانه ها دیگر و شمالی ها نیز همچنین .

تنها کسانی که سرشان بی کلاه مانده خوزستانی ها هستند که علیرغم توانایی و پتانسیل فکری و اجرایی بالا همچنان .در سمت های پایین در حال سپری کردن ایام هستند در صورتی که حقشان بسیار والاتر از پست های فعلی است.

« چند روز پیش خانم جلودار زاده در مصاحبه ای اعلام نموده وزیر استیضاح می نمایند تا پسر خاله خویش را جایگزین نمایند»

خوب این افراد چه کسانی هستند ؟؟ .چرا نمایندگان خوزستان برای رشد و جایگاه استان سعی نمیکنند در وزارت خانه ها چانه زنی نمایند .و افراد لایق و کارامد را در پست های کلیدی و اجرایی به کار گمارند .نمایندگان این دوره هیچ بیلان کاری موفقی نداشته اند و مردم چشم انتظار انتخابات اتی هستند تا انان را با رای خویش برای همیشه از سپهر سیاسی کنار زنند . در برخی موضوعات مانند بیکاری باید حق را به انان داد و یا موضوعاتی دیگر که واقعا توانایی ان را ندارند و کار از دستشان خارج است.اما حداقل کاری که میشود کرد .چانه زنی برای خوزستانی های کار امد با تجربه و عملگرا است که در پست های اجرایی وزارت خانه ها انان را منصوب نمایند تا حداقل اگر خودشان در عملکرد موفق نیستند جایگاه وزارت ها را از دست ندهیم گرچه تا کنون نیز از دست داده ایم .

البته از عزیزانی که به پست های مانند معاون وزیر و یا مدیرکل وزارت خانه ها  هم گمارده شده اند این انتظار میرود که از عزیزان لایق استفاده نمایند زیرا عدم رشد و توسعه استان عمده ترین دلیلش نبود عزیزان خوزستانی در بدنه وزارت خانه هاست .اینکه ما رشد نکرده و نمیکنیم چون مدیران اجرایی کشور اصولا توجهی به خوزستان نداشته و ندارند و در کل با واڑه خوزستان بیگانه هستند..

این کار تنها به واسطه نمایندگان صورت خواهد پذیرفت ان هم نه بصورت التماسی بلکه به واسطه عملکرد عزیزان خوزستان که تجربه و تراز مدیریتی و اجرایی انان خیلی بیشتر از مدیران فعلی میباشد .

 فرصت سوزی را تمام کنید و به این بیندیشید که عمر نمایندگی شما رو به افول است .پس حداقل برای رضای خدا و مردم خوزستان فرصت سازی کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار