اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی :
همایون حائری: از اقدامات بسیار خوب انجام شده برای مقابله با مشکلات احتمالی در شبکه برق به دلیل وقوع پدیده ریزگردها تشکر می کنم.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در جلسه ای که به منظور بررسی وضعیت صنعت برق خوزستان و آمادگی برای تابستان ۹۷، با حضور استاندار و مدیران صنعت برق استان، گفت: از اقدامات بسیار خوب انجام شده برای مقابله با مشکلات احتمالی در شبکه برق به دلیل وقوع پدیده ریزگردها تشکر می کنم. 
 
همایون حائری گفت: سهم تولید نیروگاه های برق آبی در تولید برق کشور بسیار بالاست، همین امر هم منجر شده که در شرایط خشکسالی با مشکل رو به رو شویم. 

وی ادامه داد: پیک مصرف در سال گذشته 55 هزار و 443مگاوات بود و این به معنای آن است که ظرفیت برقی که سال گذشته در اختیار مردم قرار گرفته معادل این رقم بوده، از این میزان حدود 4 هزار مگاوات را امسال به دلیل مسائل خشکسالی و تاثیر آن بر تولید نیروگا های برق آبی در دسترس نخواهیم داشت. 
 
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اضافه کرد: تا پیک سال آینده حدود 2 هزار و  500مگاوات واحد حرارتی وارد مدار می شود که با توجه به تولید 70 درصدی آن ها حدود 1700مگاوات در اختیار ما قرار می گیرد، اگر این عدد را از عدد چهار هزار مگاوات کمبودی جدا کنیم دو هزار و 300 مگاوات کمبود تولید برق بدون در نظر گرفتن رشد مصرف در کشور داریم. 

حائری بیان کرد: باتوجه به اینکه تولید برق استان خوزستان به نیروگاه های برق آبی بیشتر متکی است این کمبود تولید نسبت به مصرف مردم، حجم بالایی خواهد داشت. 

 وی گفت: ظرفیت سازی های خوبی در استان شروع شده، اما اکثر آنها در تابستان 97 وارد مدار نمی شوند و مربوط به سال 98 است. 

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مورد راهکار تامین برق مورد نیاز استان از شبکه سراسری گفت: برای تامین برق خوزستان از شبکه کشوری با محدودیت مواجه بوده و تنها می توانیم 3هزار و 300مگاوات تامین کنیم، بیشتر ز این رقم شبکه کشور دچار مشکل می شود. 

حائری ادامه داد: براساس آمار در سال 96 پیک مصرف خوزستان 8220 مگاوات بوده که در حال حاضر این عدد حدود 2 هزار مگاوات است. این تفاوت نشان می دهد که حدود شش هزار مگاوات از برق مصرفی در خوزستان مربوط به سیستم های سرمایشی است. 
 
 وی اضافه کرد: با کاهش زمان کار ادارات و کاهش مصرف حاصله از خاموش شدن سیستم های سرمایشی و نوری می توان امیدوار بود که تابستان سال آینده را پشت سر گذاشت، این پایش باید به صورت جدی تر از گذشته انجام شود تا مطمئن شد که همه سیستم های سرمایشی خاموش شده است.  

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با پیشنهاد برگزاری جلسات مداوم و ارائه گزارش های جامع و دقیق از وضعیت تولید برق، گفت: قضیه به اتمام رساندن نیروگاه های حرارتی باید به جد پیگیری و رفع مشکل شود، چرا که در خوزستان نمی شود با بحث تولید شوخی کرد

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار