شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
 محمدسعید بهوندی

 قدرت حقیقی، واقعی و طبیعی حکومت ها در داوری و عملی شدن رضایتمندی مردم هر سرزمین متبلور است، که در اکثریت مواقع این جریان به اجرایی شدن مطلوب پنج اتفاق مهم و اساسی دیگر در همه ی گستره ی سرزمینی وابستگی تام دارد:

۱- ایجاد امنیتی مطمئن، فراگیر، مستمر، آشکار و پایدار در همه ی سطوح و ابعادی که مردم به آن نیازمند هستند. بنحوی که هر فرد در جامعه بتواند، از تمامی توانمندی های مادی و معنوی خود، بدون داشتن کمترین دغدغه ی خاطر، نگرانی، احساس فشار و استرس بهره جسته و از آنها لذت کافی را ببرد.

 ۲- اجرای صحیح، دقیق، بدون تبعیض و مستمر همه ی قوانین و مقررات کشور بصورت محکم و یکسان، بنحوی که همواره همه ی افراد جامعه عملاً حمایت و پشتیبانی قاطع قانون و مجریان آنرا پشت سر خود مشاهده نمایند و هیچکس تحت هیچ شرایط، بهانه و رانتی، مفرّی پیدا نکرده و حتی نسبت به جستجوی آن نیز ناامید گردد.

 ۳- اجرای صحیح، دقیق و مستمر برنامه های فرهنگی، آموزشی و تربیتی در همه ی سطوح سنی و در مقاطع مختلف تحصیلی، در همه ی رشته ها و مهارتها و فنونی که کشور در حال و آینده به آنها نیازمند است. بنحوی که احدی در گستره ی سرزمین به هر دلیل، مانع و محدودیت اجباراً از تحصیل باز نماند و کشور از داشتن افراد ماهر و متخصص در آینده ی خود دچار کمبود نگردد. 

 ۴- ایجاد زمینه ها و فضاهای کافی و مناسب اشتغال آبرومندانه بر اساس دانایی و توانایی افراد جویای کار بخصوص جوانان، تحصیلکردگان و متخصصان، بنحوی که همه ی افراد جامعه بتوانند با داشتن اراده، علاقه و تخصص خود و با پرداخت کمترین هزینه و صرف حداقل زمان، مشغول بکار گردیده و در راه تشکیل زندگی شرافتمندانه، رشد، پیشرفت و توسعه ی پایدار کشورشان قدم بردارند.

 ۵- استفاده ی حداکثری، شایسته و بهینه از تمامی منابع کشور اعم از انسانی و غیر آن، در جهت افزایش کمی و کیفی سرمایه ها، توسعه و آبادانی فراگیر و پایدار، گسترش عدالت اجتماعی، رفع فقر و انواع محرومیت ها، با نگاه ظریف و دقیق به ضرورت حفظ حق و حقوق آیندگان و همچنین نگهداری محیط زیست کشور.

بنابر آنچه گفته شد، حکومت ها چه بخواهند و چه نخواهند، محکوم و مجبور به پذیرش این حقیقت غیر قابل خدشه و انکارند که؛ استواری و کیفیت قدرت، نفوذ و محبوبیت آنان و تداوم عمر و پایداری شان، همه و همه مرهون و موقوف به رضایتی واقعی و طبیعی است، که در اثر اقدامات هوشمندانه ی آنان در داوری و مشارکت مردم شان پدید می آید. در غیر از این حالت آنچه به هر طرفند، ابزار و هدف حتی مقدس توسط آنان بروز و ظهور دارد، ناموجه، ناپایدار و محکوم به شکست خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار