شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در سفر به خوزستان:
فر وزیر ورزش و جوانان در سفر به خوزستان امروز سوم اسفند ماه در نشست مشترک رؤسای فدراسیون های ورزشی در اهواز بیان داشت: هدف از سفر به استان ها بازدید از مشکلات شهرستان ها به ویژه نقاط مرزی و محروم است.
شوشان: مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در سفر به خوزستان امروز سوم اسفند ماه در نشست مشترک رؤسای فدراسیون های ورزشی در اهواز بیان داشت: هدف از سفر به استان ها بازدید از مشکلات شهرستان ها به ویژه نقاط مرزی و محروم است.

سلطانی فر افزود: تا بحال ما به استان هایی چون سیستان و بلوچستان، همدان، تبریز سفر کردیم و امروز به خوزستان آمدیم . حضور مسئولان در استان ها تأثیرگذار است و فکر می کنیم این هماهنگی و تعامل با مجموعه مدیریت استان ها و همچنین مجموعه ورزشی بتواند حلال مشکلات بوده  و زمینه ساز توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور شود تا در کنار توسعه اقتصادی و سیاسی سایر وزارتخانه ها نیز حرکت هماهنگ و یکسانی در توسعه کشور داشته باشد و آن را به خوبی مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: ورزشکاران خوزستانی در ورزش های رزمی، راکت و کشتی افتخارات بسیاری برای ایران کسب کردند، پس باید  به ظرفیت ها، نیروها و توانمندی های خوزستان نگاه ویژه، عمیق، همه جانبه ای را به ورزش این استان داشته باشیم. ما امروز با همه توان و بضاعت خود به خوزستان سفر کردیم تا با نظارت، تعامل و هماهنگی با هیات های ورزشی استان یک برنامه ریزی بلند مدت و همه جانبه ای برای بهره مندی از همه ظرفیت های ورزشی خوزستان انجام و به رشد و توسعه فرهنگی ـ اجتماعی استان کمک کنیم.

وزیر ورزش و جوانان توسعه کشور را نیازمند فراهم بودن همه ابزارها و امکانات دانست که مهمترین آن اعتماد بین مردم و مسئولان در دستگاه های مختلف است، همچنین مردم باید این اعتماد را داشته باشند که افراد متولی دغدغه ای به غیر از حل مشکلات آنها ندارند. 

سلطانی فر عنوان کرد: در استان‌های مختلف جوان‌گرایی را با انتخاب مدیران کل با سن زیر 40 سال انجام دادیم و برای نیروهای ستادی نیز چنین تصمیم‌گیری‌هایی شده است. مدیران فدراسیون‌هایی که در امور مختلف مقداری خسته شده‌اند و مو سفید کرده‌اند نیز جای خود را به مدیران جوان بدهند تا ظرف چند سال آینده یک فضای جدید و با طراوت بیشتر را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: حداقل رؤسایی که در انتخابات برگزیده شدند برای انتخاب نواب خود افراد جوان را در دستور کار داشته باشند. ما به دنبال تصویب برنامه‌ای هستیم تا هر کسی بیش از سه دوره رییس فدراسیون نباشد که البته به تدریج آن را به دو سال نیز کاهش خواهیم داد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در بخش توسعه ورزش همگانی، قهرمانی، بانوان یا ایجاد زیرساخت های ورزشی، استعدادیابی و گسترش پایگاه های مختلف باید شرایطی فراهم کنیم که وفاق و وحدت اجتماعی و ارتقای غرور ملی تحقق پیدا کند. من به عنوان عضوی از دولت تاکید می کنم هفته ای نیست که در جلسات هیئت دولت به بهانه ها و دلایل مختلف، مباحث مربوط به خوزستان مطرح نشود و رئیس جمهور در جلسات هیات دولت به دستگاه های اجرایی به منظور استفاده از همه ظرفیت ها برای حل مشکلات خوزستان اعم از ( اجتماعی، ریزگردها، مرزها، صنایع و امور مختلف) تاکید کردند.

وی در خصوص  پروژه های نیمه تمام ورزشی خوزستان عنوان کرد: عزم خود را جزم کرده ایم تا با هماهنگی مدیران خوزستانی بتوانیم ظرف سه سال آینده بخش قابل توجهی از این پروژه ها را به بهره برداری برسانیم.

استان خوزستان در جذب اعتبار 27 صدم درصد ارزش افزوده، رتبه برتر را داشته است؛ 60 درصد اعتبار اختصاصی به ورزش خوزستان 57 میلیارد تومان بوده است و باید 40 درصد دیگر آن را استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تأمین کنند.

سلطانی فر گفت: خوزستان همواره در ورزش‌های راکتی، کشتی و رزمی خوزستان نقش‌آفرینی کرده است و باورمان این است که باید یک نگاه عمیق، جامع و ویژه به ورزش خوزستان داشته باشیم و با کمک به ورزش خوزستان، به رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی این استان نیز کمک شود و زمینه بروز استعدادهای جوان این استان را بیش‌ازپیش ایجاد کنیم که در این راستا با همه توان و بضاعت به اهواز آمده‌ایم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: بدون شک مهم‌ترین مورد برای توسعه کشور در درجه اول اعتماد مردم به مسئولان است و توسعه کشور در همه جوانب نیازمند زیرساخت‌ها و امکانات مختلف است و این احساس همواره باید در بین مردم جاری باشد که خدمتگزارانشان برای حل مشکلات دغدغه دارند و در درجه دوم مردم باید به آینده امیدوار باشند.

























نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار